روح الله غلامی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مدت 20 ماه گذشته روند صادرات از مرز مهران چندان مطلوب نبود به طوری که در این مدت شاهد روندی منفی در خروجی کالاهای صادراتی از این مرز بودیم.
وی از رونق و افزایش صادرات از مرز مهران در مدت یک ماه گذشته خبر داد و افزود: هم اکنون روند صادرات از مرز مهران بسیار مثبت شده و شاهد رونق صادرات انواع کالاهای صادراتی در این مرز هستیم، به طوری که در برخی روزهای گذشته(تنها یک روز) بیش از 10 میلیون دلار از این مرز به کشور عراق صادر شده است.
مدیر کل گمرک استان ایلام با بیان اینکه سال گذشته یک میلیارد و 200 میلیون دلار کالا از مرز مهران به عراق صادر شده بود، تاکید کرد: اگر روند صادرات به همین منوال ادامه یابد رکورد سال های گذشته نیز شکسته خواهد شد.
غلامی در بخش دیگری از سخنان خود از ممنوعیت صادرات کالاهای اساسی و اقلام ضروری که مستقیم با سفره مردم مرتبط است از مرز مهران خبر داد و گفت: این ممنوعیت شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، گوشت، مرغ، قند و شکر و دیگر کالاهای ضروری که مستقیم با سفره و معیشت مردم مرتبط است، می شود.
وی تاکید کرد: مسافران عراقی با خریداری کالاهای مورد نیاز مردم و خروج آن از مرز باعث افزایش قیمت و در درازمدت کمیاب شدن این کالاها می شوند.
مدیرکل گمرک استان اضافه کرد: ضمن احترام به مسافران و مهمانان کشور همسایه عراق، توصیه ما این است که کاروان ها این اقلام را بهمراه خود نیاورند زیرا برای عودت آن با مشکل مواجه می شوند.
به گزارش ایرنا، خروجی بین المللی و گمرک مرزی مهران به عنوان نزدیک ‌ترین مرز تجاری ایران به بغداد و عتبات شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.
روزانه به طور متوسط 600 کامیون حامل کالای صادراتی و بازرگانی از مرز بین المللی مهران پس از تشریفات گمرکی به کشور عراق صادر می شود.
3032/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.