رئیس هیات کاراته ایلام به خبرنگار ایرنا گفت: در آخرین روز از مسابقات جهانی کاراته وان سری آ در کشور چین، ذبیح اله پورشیب در فینال وزن 84- کیلوگرم به مصاف ایگور چیخامارف از قزاقستان رفت که با نتیجه 2 بر صفر به برتری رسید و صاحب مدال طلا شد.
وی افزود: ملی پوش کاراته کای ایلامی پیش از رسیدن به فینال چیو هانسین از چین تایپه، ریکیتو شیمادا از ژاپن و جینچائو چن از چین را شکست داد و به نیمه نهایی رسید.
به گزارش ایرنا؛ آخرین مرحله لیگ جهانی سری آ کاراته در سال 2018 از روز جمعه هفته گذشته با حضور یک هزار و 176 کاراته کا از 80 کشور در شهر شانگهای چین آغاز شده است.
ذبیح الله پورشیب کاراته کای شایسته ایلامی تاکنون بیش از 24 نشان در رشته کاراته به دست آورده است که 15 نشان طلا، 9 نشان طلای آسیایی و سه نشان جهانی از افتخارات این ورزشکار قهرمان ایلامی است.
از مهم ترین عناوین ذبیح الله پورشیب می توان به نشان طلای بازی های آسیایی گوانگجو در سال 2010 ، برنز قهرمانی جهان در سال 2016 ، نقره المپیک رزمی جهان در سال 2013 ، طلای دانشجویان جهان در سال 2014 و طلای امیدهای جهان در سال 2007 اشاره کرد.
این ورزشکار موفق شد با کسب مدال برنز جهان در 2 دوره متوالی تیم ایران را در بخش تیمی به مدال طلا برساند.
به گزارش ایرنا، هیات کاراته استان ایلام دارای یک هزار و 800 ورزشکار سازمان یافته است که از این تعداد بیش از 700 نفر را بانوان تشکیل می دهند ضمن اینکه 6 هزار نفر نیز غیر سازمان یافته در این رشته فعالیت ورزشی دارند.
7180/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.