علی اصغر کاظمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اداره کل در راستای سیاست های وزارت راه و شهرسازی (شرکت بازآفرینی شهری ایران) برنامه های تاب آوری محلات هدف و سکونتگاه های غیر رسمی را در دست اجرا دارد که یکی از این برنامه ها احداث سیل بند محله بان برز شهر ایلام می باشد.
وی یادآور شد: تسریع در مراحل احداث آن از مطالبات ساکنان محله مذکور در میز خدمت تشکیل شده در مسجد امام خمینی(ع) محله بان برز (مهرآباد) است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام طول این پروژه را 250 متر عنوان کرد و افزود: هدف از اجرای این طرح ساماندهی منطقه، هدایت سیلاب، بهبود مسائل زیست محیطی و ارتقای بهداشت منطقه و تسهیل در رفت و آمد ساکنان است.
کاظمی تاکید کرد: برای جلوگیری از فرسایش این پروژه که بالغ بر 15 میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد داشت کف سازی با استفاده از برید بتن مسلح و ایجاد حوضچه آرامش و دیوار و پوشش بتنی در نظر گرفته شده است.
وی اضافه کرد: اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن جلوگیری از گسترش حاشیه نشینی با حفاظت از زمین های ملی و دولتی اقدام به اجرای پروژه های تاب آوری سکونتگاه های غیر رسمی از جمله آسفالت معابر، احداث ورزشگاه ، درمانگاه، کتابخانه و ... در محلات هدف از جمله محله بانبرز شهر ایلام کرده است.
طرح سیل بند منطقه بانبرز شهر ایلام نزدیک به‌ 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در صورت تأمین اعتبار لازم ظرف چند ماه آینده به بهره برداری می رسد.
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.