ضیاء رضایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این افراد در زمینه های مختلف اعم از علمی، اختراع، ورزشی و قرآنی به عنوان نخبه شناسایی و از حمایت این نهاد برخوردارند.
وی ادامه داد: شماری از این افراد دانش آموز و تعدادی نیز دانشجو بوده که به علت کسب رتبه های برتر کنکور و یا برگزیده شدن در مدارس و مراکز آموزش عالی به عنوان نخبه شناسایی شده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام در خصوص حمایت این نهاد از دانشجویان نخبه گفت: این افراد ضمن تشکیل پرونده نخبگی برای آنها، دو برابر سایر دانشجویان زیر پوشش خدمت دریافت می کنند.
رضایی تاکید کرد: همچنین دانش آموزان نخبه از حمایت مالی ویژه این نهاد برخوردار شده و فارغ التحصیلان نخبه نیز در اولویت دریافت تسهیلات اشتغالزایی قرار خواهند داشت.
وی اظهار کرد: هم اینک در مجموع نزدیک به هفت هزار دانش آموز و دانشجو از حمایت های این نهاد برخوردار هستند که از این شمار پنج هزار و 200 نفر دانش آموز و مابقی دانشجو هستند.

*** کمیته امداد ایلام از تمامی مددجویان دانشجو حمایت نمی کند
وی در خصوص حمایت مالی از دانشجویان مددجو زیر پوشش این نهاد گفت: دانشجویان مراکز آموزش عالی غیر دولتی از خدمات کمک هزینه تحصیلی و شهریه این نهاد برخوردار بوده ولی این خدمات شامل همه دانشجویان نخواهد بود.
به گفته رضایی، دانشجویانی که بدون کنکور وارد مراکز آموزش عالی غیر دولتی شده و یا در رشته هایی که امکان اشتغالزایی ضعیفی داشته تحصیل کنند، از تامین پرداخت شهریه این نهاد محروم خواهند بود.
وی اظهار کرد: حمایت مالی این نهاد از دانشجویان مددجو بیشتر شامل افرادی بوده که در رشته های فنی و حوزه هایی که بازار کار مناسب داشته باشند، تحصیل کنند.
بیش از 40 هزار نفر در استان ایلام زیر پوشش خدمات حمایتی کمیته امداد امام خمینی(ره) قرار دارند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.