ضیاء رضایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: زائران اربعین حسینی در مدت 2 هفته‌ ای که در این استان و بویژه پایانه مرزی مهران تردد داشتند در مجموع بیش از پنج میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند.
وی افزود: این میزان صدقه توسط 15 پایگاه در پایانه مرزی مهران و بعضی پایگاه‌های شهرستان‌ های مسیر زائران اربعین جمع ‌آوری‌ شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) ایلام با بیان اینکه میزان صدقات جمع‌ آوری ‌شده امسال در مرز مهران نسبت به صدقات سال گذشته ایام اربعین حدود 155 درصد افزایش داشته گفت: این کمک‌ها بزودی و بر اساس سرفصل‌های مشخص بین نیازمندان استان توزیع می‌شود.
رضایی یادآور شد: کمک به تامین مسکن نیازمندان، پرداخت کمک‌ هزینه خرید جهیزیه، پرداخت کمک‌های موردی و ابن سبیل، پرداخت کمک‌ هزینه تحصیلی به دانش آموزان و دانشجویان و پرداخت هزینه‌های درمانی به نیازمندان از جمله موارد مصارف صدقات است.
به گفته وی، این نهاد اربعین امسال در مجموع 32 میلیارد ریال برای خدمات دهی به زائران اربعین حسینی هزینه کرده که 60 درصد آن از محل نذورات مردمی تامین شده است.
به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران به عنوان قدمگاه زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی میزبان و پذیرای خیل عظیمی از زائران عزادار است و در ایام اربعین سال جاری بیش از 2 میلیون نفر از این مرز تردد کردند.
7171/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.