مرتضی دارایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در قالب قراردادهای جدید 9 هکتار زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی این استان به سرمایه‌گذران واگذار شده است.
وی با اشاره به بهره برداری از سه واحد صنعتی در این مدت، تاکید کرد: برای بهره‌برداری از این واحدهای صنعتی بیش از 2 هزار و 420 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته و با فعالیت آنها برای 104 نفر از جوانان جویای کار استان، اشتغالزایی ایجاد شده است.
وی اضافه کرد: یکی از اهداف ما در مسیر توسعه صنعت استان، حمایت و جذب سپرده گذار و تبدیل به سرمایه‌ گذار است و در نظر گرفتن مشوق های قانونی از راه های رسیدن به این مهم است.
دارایی یکی از مشوق های قانونی استقرار صنایع در شهرکهای صنعتی را مشوق های مالیاتی اعلام کرد و یادآور شد: براساس قانون مالیات واحدهای صنعتی متناسب با محل استقرار از معافیت هایی از جمله در مناطق کمتر توسعه یافته به مدت 10 سال و به میزان 100 درصد بهره مند هستند.
مدیرعامل شهرک های صنعتی ایلام افزود: هزینه حق انتفاع از تاسیسات در شهرک های صنعتی با نظر هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان بصورت 30 درصد نقدی و گاهی 10 درصد نیز می تواند باشد و 70 درصد طی 30 قسط (30 ماه) دریافت خواهد شد.
دارایی برگزاری تورهای صنعتی بصورت رایگان، اجرای دوره های آموزشی، مدیریتی، مهارتی و کارآفرینی بصورت رایگان، بازدید از نمایشگاه های دائمی و بین الملی در قالب هیات تجاری، حمایت از برگزاری غرفه های نمایشگاهی و پرداخت تسهیلات با نرخ کم بهره و اقساط بلند مدت را از دیگر مشوق های این شرکت برای سرمایه گذاران اعلام کرد.
270 واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری حدود پنج هزار و 368 میلیارد ریال و ظرفیت اشتغال چهار هزار و 49 نفر در شهرکها و نواحی صنعتی استان ایلام وجود دارد.
7180/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.