به گزارش ایرنا، سردار سید صادق حسینی روز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امسال بین 65 تا 67 درصد زائران اربعین از پایانه مرزی مهران تردد کرده اند.
وی در خصوص خدمات دهی سپاه به زائران اربعین افزود: تاکنون یک میلیون و 359 هزار و 400 پرس غذا برای زائران پخت و توزیع شده و 100 هزار نفر نیز در اقامتگاه های تعبیه شده سپاه اسکان یافته اند.
حسینی یادآور شد: 15 مجموعه از بدنه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مرکز و دیگر نقاط کشور با استقرار در پایانه مرزی مهران در حال خدمات رسانی به زائران هستند و 31 گردان در حوزه امنیت زائران و اربعین فعالیت دارند.
وی استقرار اکیپ پهباد را از جمله بخش های مهم سپاه با هدف تامین امنیت اربعین برشمرد و گفت: این اکیپ پهباد تصویربرداری مسیر زائران را رصد و کنترل و امنیت زائران را تامین می کند و همچنین گروه های چک و خنثی سازی، نصب دوربین دید در شب، جنگ نوین و بیوتروریسم نیز در خدمت امنیت زائران است.
وی گفت: امسال برخلاف سال های گذشته مردم مدیریت زمان و هزینه کردند و برای جلوگیری از ازدحام جمعیت 18 روز قبل از اربعین سفر خود به سمت پایانه های مرزی را آغاز کردند و همچنین امسال از ورود افراد فاقد گذرنامه و روادید به مرز جلوگیری شد و مدیریت مطلوب امسال مانع از تجمع زائران در مرز شد.
وی تاکید کرد: اربعین یک مقوله ملی و مذهبی است که با باورها ، فکر و اعتقادات عمومی گره خورده و با همگرایی، وحدت و انسجام همگانی سعی شده اربعین با کیفیت و امنیت مطلوب برگزار شود.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.