عهدیه طهماسبی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به گسترش روز افزون استفاده مردم از فضای مجازی، موضوع ارتقا سواد رسانه ای یکی از ضرورت های انکار ناپذیر برای مواجهه با آسیب های اجتماعی در فضای مجازی است.
وی ادامه داد: در واقع افزایش سواد رسانه ای مخاطبان به یک ضرورت در سیاستگذاری های فرهنگی تبدیل شده که می توان با ارتقا آن و آگاهی بخشی به خانواده ها و جوانان آنان را از خطرات و آسیب های فضای مجازی آگاه کرد.
وی افزود: باتوجه به اینکه(رسانه )یکی از ابزارها و ظرفیت های مهم و موثر در افزایش آگاهی اجتماعی است شورای اجتماعی کشور با همکاری دفاتر اجتماعی فرهنگی استانداری اقدام به برگزاری طرح سواد رسانه ای کرده اند.
وی، هدف از اجرای این طرح را توانمند سازی آحاد جامعه بخصوص خانواده ها در مقابل تهدیدها و خطرات جانبی فناوری جدید ارتباطی و فضای مجازی، نرم افزاری برشمرد و گفت: به همین منظور نرم افزاری تحت عنوان 'مجازیار' طراحی شده است.
طهماسبی گفت: مجازیار یک دوره آموزشی برای صیانت از خانواده ها در فضای مجازی است.
وی افزود: نرم افزار تلفنی همراه مجازیار فرصتی است که با کمک آن می توان برای شناخت دنیای مجازی از آن استفاده کرد و در این نرم افزار تلاش شده تا در فضایی پویا و جذاب با امکانات متنوع آموزشی همچون ویدئو، پادکست، موشن گرافیک، کلیپ های متنوع، عکس نوشت و ... مخاطب را بدون خستگی با دنیای رسانه آشنا کرد.
وی اظهار داشت: این طرح در مرحله اول با اولویت کارکنان دولت وخانواده آنان در استان با همکاری فرمانداری هاو دستگاه ها اجرایی انجام خواهد شد.
وی ادامه داد: این طرح توسط دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری با همکاری سازمان امور اجتماعی کشور در استان انجام می شود.
7177/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.