به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار ایرنا، همزمان با سفر رضا اردکانیان وزیر نیرو به استان ایلام، این پروژه به طول 113 کیلومتر و اعتبار 900 میلیارد ریال افتتاح شد.
پروژه خط انتقال انرژی 230 کیلوولت دومداره سیمره به آبدانان به دهلران دارای 337 برج از نوع تک باندله و نوع سیم هادی کاناری و سه هزار و 12 عدد مقره احداث شده است.
هدف از اجرای این خط انتقال انرژی ، تکمیل زنجیره اتصال نیروگاه سد سیمره و انتقال کامل توان تولیدی نیروگاه به شبکه سراسری، تأمین انرژی الکتریکی و افزایش پایداری و قابلیت اطمینان شبکه انتقال نیرو در جنوب استان ایلام و شمال غرب استان خوزستان بوده است.
این پروژه به همت تلاشگران صنعت برق غرب کشور در مناطق صعب العبور کوهستانی احداث و در کمترین زمان ممکن، آماده بهره برداری شده است.
وزیر نیرو صبح امروز پس از ورود به استان ایلام، از سد سیمره بلندترین سد استان ایلام بازدید و در جریان آخرین وضعیت این سد قرار گرفت.
سد بتنی دو قوسی سیمره با 180 متر ارتفاع، 202 متر طول تاج و 6 متر عرض در 37 کیلومتری شمال غربی شهرستان دره‌شهر استان ایلام واقع شده است.
این سد دارای 3 هزار و 215 میلیون متر مکعب حجم مخزن و سه واحد 160 مگاواتی است که ظرفیت تولید سالانه 850 میلیون کیلو وات برق را دارد.
رودخانه سیمره به‌طول ۴۱۷ کیلومتر از به‌‌هم پیوستن رودخانه‌های قره‌سو و گاماسیاب به ‌وجود آمده و مهم‌ترین شاخه‌های فرعی آن چرداول و شیروان است.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.