به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا، هزاران زائر ایرانی که از مناطق مختلف برای حضور در همایش بزرگ اربعین حسینی به مرز مهران مراجعه کرده اند پس از خروج از کشور و در بخش عراقی مرز زرباطیه (آنسوی مرز مهران) برای دریافت دینار عراقی که قرار بوده از طریق شعب بانک توزیع شود سرگردان شده اند.
به گفته زائران بازگشتی به مرز مهران تنها یک شعبه برای پرداخت ارز در این نقطه مرزی وجود دارد و این امر باعث سرگردانی زائران برای دریافت ارز و ماندن در آن سوی مرز شده است.
بسیاری از زائران که دینار عراقی را از شبکه بانکی خریداری کرده اند به امید اینکه در مرز مهران دینار عراقی تحویل بگیرند پول نقد دیگری برای سفر به عراق همراه ندارند و اینک در مرز عراق سرگردان هستند.
این در حالی است که دبیر ستاد اربعین روز گذشته اعلام کرد مقرر شده است طی 2 روز آینده تعداد باجه ها و نیروی انسانی در مرز زرباطیه افزایش پیدا کند اما می طلبد زائران در حد امکان ارز خود را در داخل کشور تامین کنند.
گفتنی است زائران اربعین 97 می توانند از طریق بانک ملی ایران مبلغ 100 هزار دینار عراق را با نرخ هر دینار 96 ریال و با پرداخت معادل ریالی آن خریداری و اسکناس دینار را در نقاط مشخص شده‌ شهرهای نجف، کربلا، کاظمین و همچنین سه نقطه مرزیِ مقابل مرزهای مهران، چزابه و شلمچه ( در داخل کشور عراق) تحویل بگیرند.
از ابتدای ماه صفر تا ساعت ۲۴ شب گذشته بیش از ۵۳۹ هزار زائر از مرز بین المللی مهران وارد عراق شده اند ضمن اینکه افزون بر ۴۹ هزار نفر نیز پس از حضور در کربلای معلی از طریق این مرز وارد کشور شده اند.
3032/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.