اکبر زمانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همزمان با سراسر کشور بیست و یکمین دوره انتخابات شوراهای دانش آموزی در 162 واحد آموزشی این شهرستان و با مشارکت گسترده دانش آموزان برگزار شد.
وی افزود: با استناد به ماده 18 آیین نامه، مدیران مدارس راهنمایی و متوسطه موظفند شورای دانش آوزی را تشکیل و این دستورالعمل به منظور فعالیت شورا در این مراکز اموزشی جهت اجرا به مدارس ابلاغ شده است.
مدیر آموزش و پرورش چرداول اضافه کرد: یکی از فرصت هایی که موجب حضور فعال و با نشاط دانش آموزان در فعالیت های پرورشی و زمینه های نشان دادن توانمندی های بالقوه آنان را فراهم می کند ، شورای دانش آموزی است که رشد و پرورش اجتماعی بر اساس تعالیم انسان ساز اسلام را هدف قرار داده است.
زمانی تاکید: حضور موثر و خودجوش در فعالیت های گروهی، برنامه ها و فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس به منظور ورود این قشر عظیم و تاثیرگذار در عرصه های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه در دوران پس از فراغت از تحصیل از اهداف تشکیل شوراهای دانش آموزی است.
وی یادآور شد: این مشارکت اجتماعی با حضور بیش از 9 هزار نفر از دانش آموزان پسر و دختر در 162 فضای آموزشی شهرستان چرداول برگزار که در نهایت 609 نفر بعنوان عضو اصلی و 174 نفر بعنوان اعضای علی البدل انتخاب شدند.
مدیر آموزش و پرورش چرداول یادآور شد: در مدارس ابتدایی تا 100 نفر دانش آموز پنج نفر بعنوان اعضای اصلی و 2 نفر علی البدل، از 101 تا 150 دانش آموز هفت نفر اعضای اصلی و 2 نفر علی البدل، از 151 نفر به بالا 9 نفر اعضای اصلی و 2 نفر علی البدل، در مدارس متوسطه نیز تا جمعیت 250 نفر پنج عضو اصلی و 2 نفر علی البدل، از 250 تا 350 دانش آموز هفت نفر اصلی و 2 نفر علی البدل، از 350 تا 550 دانش آموز 9 نفر اعضای اصلی و 2نفر علی البدل و از 550 نفر به بالا 11 نفر اعضای اصلی و 2 نفر علی البدل انتخاب می شوند.
شهرستان چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 30 کیلومتری ایلام قرار دارد.
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.