نورالله دلخواه روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: همچنین در این مدت نیز پنج هزار و 367 نفر زائر خارجی از پایانه مرزی مهران وارد خاک جمهوری اسلامی شده اند.
وی افزود: بیشتر این زائران از کشورهای عراق، هندوستان و پاکستان بوده اند که البته تعداد غالب زائران را اتباع کشور عراق تشکیل داده اند.
مدیرکل راهداری و حمل جاده ای ایلام یادآور شد: مرز مهران طبق بخشنامه ستاد اربعین تنها برای تردد زائران عراقی باز است و زائران سایر کشورها باید به استان خوزستان مراجعه کنند.
دلخواه گفت: با وجود رایزنی های متعدد ستاد اربعین برای خروج زائران بیگانه از مرز مهران اما طرف عراقی با توجه به حجم تردد زائران ایرانی از مهران با این موضوع موافقت نکرده اند.
وی توصیه کرد: زائران خارجی به مرز مهران برای سفر به کشور عراق مراجعه نکنند و مستقیم پس از ورود به خاک جمهوری اسلامی استان خوزستان را مقصد نهایی خود انتخاب کنند.
به گزارش ایرنا، بیشتر زائران خارجی مقصد عراق را اتباع کشورهای افغانستان، پاکستان، هندوستان، ترکیه، آذربایجان، همسایه های شمالی و اتباع عراقی ساکن ایران تشکیل داده اند.
مرز مهران به واسطه نزدیکی به عتبات عالیات و امنیت مسیر محل تردد عمده زائران داخلی و خارجی است و پیش بینی می شود اربعین امسال بیش از 2 میلیون زائر از این مرز تردد کنند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.