به گزارش ایرنا، سردار محسن فتحی زاده روز چهارشنبه در مهران اظهار داشت: هرچند زیرساخت ها و گیت های خروجی در مرزهای سه گانه ایران از ظرفیت و پذیرش بالایی برخوردار است اما طرف عراقی توان پذیرش حجم بالای زائران را ندارد.
وی افزود: عدم گنجایش ظرفیت گیت های خروجی در مرز طرف عراقی موجب شلوغی و ازدحام جمعیت در پایانه مرزی مهران می شود، بنابراین زائران با توجه به عدم تراکم جمعیتی در پایانه مرزی به مرز مراجعه کنند.
جانشین معاون هماهنگ کننده نیروی انتظامی یادآور شد: هیچ مشکلی در لایه های امنیتی و کنترلی در مرزهای سه گانه کشور مشاهده نشده است و با هماهنگی با طرف عراقی از خروج زائران بدون ویزا یا ویزای دارای مشکل جلوگیری می شود.
فتحی زاده گفت: با توجه به اینکه حجم تردد زائران اربعین از پایانه مرزی مهران بیشتر است لایه های کنترلی و امنیتی علاوه بر اینکه در داخل شهر مهران ایجاد شده اما اصل این لایه ها از پل زائر تا نقطه صفر مرزی زائران شکل گرفته است.
وی اظهار داشت: مواردی در روزهای اخیر مشاهده شده که زائران برای اخذ روادید فریب شرکت ها یا افراد سودجو را خورده اند و به جای دریافت ویزای اصلی و معتبر ویزای تقلبی و فاقد ارزش گرفته اند.
وی افزود: این زائران علاوه بر اینکه متحمل خسارت و زیان می شوند همچنین باید زمانی را برای اصلاح مشکل روادید و دریافت ویزای معتبر صرف کنند بنابراین باید زائران روادید خود را از دفاتر مجاز دریافت کنند.

** روند ورود کامیون های کالا به عراق تسریع می شود
فتحی زاده در خصوص ترخیص کامیون های تجاری حامل کالا هم یادآور شد: با رایزنی های صورت گرفته با طرف عراقی مقرر شد که کامیون های تجاری مستقر در مرز به داخل خاک عراق وارد شوند و اکنون تعدادی از این وسایل نقلیه تجاری به خاک عراق وارد شده اند و مابقی کامیون ها نیز در طی روزهای آینده به آن سوی مرز عراق هدایت می شوند.
به گزارش ایرنا، خروجی مرزی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.
در شرایط عادی روزانه 6 هزار زائر ایرانی و عراقی از این گذرگاه مرزی سفر می کنند.
امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.
هر سال در ایام اربعین حسینی نزدیک به سه میلیون نفر برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.
7172/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.