به گزارش ایرنا، در این بازدید مدیر کل امور اجتماعی استانداری، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و مدیر کل و مسئولان بهزیستی ایلام نیز حضور داشتند.
مسئولان در این دیدار صمیمی با حضور در بخش های مختلف این مرکز ضمن اهدا شاخه های گل به سالمندان و دلجویی از آنها به گفتگو با ساکنان این مرکز پرداختند.
شادمهر کاظم زاده نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تاکید بر احیا و زنده نگه داشتن فرهنگ تکریم سالمندان گفت: تمامی دستگاه های متولی در این زمینه مسئول بوده و باید جایگاه این قشر در جامعه بیش از پیش حفظ شود.
وی با اشاره به روند رو به رشد جمعیت کشور به سمت سالمندی افزود: در این زمینه زیر ساختهای لازم برای خدمات رسانی بهتر به این قشر در جامعه باید فراهم شود.
مدیر کل بهزیستی ایلام نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هم اینک 38 سالمند در این مرکز بصورت شبانه روزی نگهداری می شوند گفت: این اداره کل به ازای هر سالمند شش میلیون و 500هزار ریال یارانه بصورت ماهانه به این مرکز پرداخت می کند.
زهرا همتی بیان کرد: علاوه بر این در مرکز سالمندان آرامش (ویژه مردان) در شهرستان ایوان نیز 23سالمند مرد نگهداری می شوند.
وی با ذکر اینکه این مراکز بصورت خصوصی فعالیت دارند، افزود: خوشبختانه فرهنگ سپردان سالمندان به مراکز بهزیستی در ایلام نسبت به سایر مناطق کشور ضعیف بوده و درصد کمی از این افراد به مراکز بهزیستی سپرده می شوند.
وی جمعیت سالمندان استان را حدود 50هزار نفر عنوان کرد که از این شمار حدود چهار هزار نفر از خدمات بهزیستی استفاده می کنند.
در ادامه مدیر کل امور اجتماعی استاندار ایلام با همراهی مدیر کل بهزیستی با حضور در منزل دو ناشنوای زن
در شهر ایلام از این توانخواهان تقدیر کردند.
هشتم و نهم مهرماه به ترتیب به عنوان روز جهانی ناشنوایان و روز جهانی سالمندان نامگذاری شده اند.
7171
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.