سعید انوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سخنان قاطع رئیس جمهوری ما اصول حکمت، عزت و مصلحت نظام و مردم ایران در برابر زیاده خواهی های جهان استکبار مشهود بود.
وی افزود: گفتمان دکتر روحانی به دنیا ثابت کرد ایران اسلامی بدور از جنجال و حاشیه سازی های برخی سران سیاسی کشورها در همه حال از فرهنگ اصیل و عظمت خود دفاع می کند.
انوری یادآور شد: ادب و متانت کلام دکتر روحانی این موضوع را نشان داد که مسائل سیاسی دنیا را باید با منطق و ادب حل کرد و با زور و ارعاب یا تهدید نظامی نمی توان مسائل و مشکلات دنیای کنونی را حل و فصل کرد.
این فعال سیاسی اظهار داشت: وقتی نوع کلام رئیس جمهوری کشورهای ایران و آمریکا را با هم مقایسه کنیم به فراست تخریب، تهدید، تحقیر و تضعیف کشورها از نوع کلام و بیان ترامپ مشهود است. .
وی با اشاره به موضوع برجام و نگاه بدبینانه برخی از افراد و احزاب داخلی به این معاهده گفت: گفته ترامپ مبنی بر اینکه برجام یک قرارداد ننگین برای دولت آمریکا بود به روشنی بیانگر این موضوع است که برجام یک موفقیت بزرگ سیاسی با دستاوردهای مختلف برای ایران بود که آمریکایی ها تاب اجرای مفاد ان را نداشتند.
وی گفت: بیان و کلام دکتر روحانی و ادب و احترام وی به حاکمیت همه کشورها و نیز قاطعیت و دفاع از مواضع ایران اسلامی با حفظ متانت و اصول سیاسی تحسین و اکرام حاضران و به ویژه رسانه های دنیا را برانگیخت.
7172/6034
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.