به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی عصر دوشنبه در جلسه مشورتی استان اظهار داشت: برای توسعه استان موانع بزرگی وجود دارد که بطور قطع با همدلی و هم فکری قابل حل است.
وی افزود: هم اکنون طرح های بزرگی مثل پتروشیمی ایلام، میدان های نفت و گاز، پتروشیمی دهلران، ان جی ال و ... در حال اجراست.
استاندار ایلام با اشاره به اینکه 700 میلیون دلار برای توسعه میدان های نفت و گاز مشترک استان اختصاص یافته است، یادآور شد: چهار درصد از این میزان برای طرح های استان هزینه می شود.
سلیمانی دشتکی تاکید کرد: صدور مجوز بی نام یکی از راهکارهای مدیریت استان برای ورود سرمایه گذاران است که تعداد قابل توجهی مجوز طرح هم اکنون صادر شده است.
وی با اشاره به اینکه استان ایلام تشنه سرمایه گذاری است، اضافه کرد: با گروه های مختلفی سرمایه گذاری برای حضور در استان صحبت شده که تعدادی از آنها به نتیجه رسیده است.
استاندار ایلام به ظرفیت های آب و خاک و کشاورزی در استان اشاره کرد و ابراز داشت: نزدیک به 20 هزار میلیارد ریال در این بخش هزینه شده است.
سلیمانی دشتکی افزود: اشتغال در استان از اولویت های مسئولان است که در این راستا بیش از یک هزار و 80 میلیارد ریال در قالب تسهیلات روستایی برای اشتغال پرداخت شده است.
وی افزود: برخی آسیب های اجتماعی استان مانع بزرگی بر سر راه توسعه هستند، علاوه بر این بحث بروکراسی های اداری باید حل شود خود صاحبنظران در ارتباط با توسعه استان برنامه عملیاتی ارائه دهند.
در این جلسه تعدادی از صاحب نظران به بیان دیدگاه های خود در مورد توسعه استان پرداختند.
7177/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.