به گزارش ایرنا، سرهنگ جمال شاکرمی روز سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران استان ایلام اظهار داشت: هفته دفاع مقدس با توجه به هجمه های دشمنان علیه ایران اسلامی فرصتی برای افزایش وحدت و انسجام جامعه است.
وی افزود: دشمن از هر فرصتی برای ضربه زدن به استقلال و تمامیت عرضی کشور بهره برداری می کند و سعی آنها جدا کردن نسل جدید از دفاع مقدس و کمرنگ کردن فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل کنونی و نسل های آتی است.
وی افزود: در هفته دفاع مقدس 400 برنامه شاخص در استان ایلام برگزار می شود که از جمله مهمترین برنامه های این هفته بازسازی عملیات والفجر 6 به مدت 2 شب در منطقه جنگلی چغاسبز در شب های چهار و پنج مهرماه برگزار می شود.
شاکرمی هدف از بازسازی این عملیات را آشنایی عمقی خانواده ها به ویژه جوانان و نوجوانان با فضای جنگ و رشادت، مقاومت و ایثار رزمندگان در زمان جنگ برشمرد.
وی یادآور شد: در هفته دفاع مقدس 20 پروژه عمرانی و زیرساختی با محوریت محرومیت زدایی و سازندگی در کل استان ایلام به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح می شود.
به گفته شاکرمی بالغ بر 27 برنامه یادواره شهدا و آبروی محله برگزار می شود که در این ویژه برنامه ها از شهدای سرباز، اصناف، ... تجلیل می شود.
وی برگزاری همایش بزرگ عزت مداران و پیشکسوتان دفاع مقدس با حضور جمعیت زیادی از پیشکسوتان و فرماندهان و افراد تاثیرگذار در جنگ تحمیلی خبر داد.
وی یادآور شد: همچنین بخش سوم از همایش بزرگ اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله (ص) 2 که قرار بود در هفته دفاع مقدس برگزار شود به آینده موکول شد.
شاکرمی از حضور گروه های جهادی در مناطق محروم و حاشیه شهرها خبر داد و گفت: 210 گروه جهادی متشکل از اقشار مختلف بسیج تا 29 شهریورماه به مردم خدمات رایگان آموزشِی، درمانی، بهداشتی، و ... ارائه می دهند.
وی افزود: در هفته دفاع مقدس پیاده روی خانوادگی در کل نقاط استان بجز شهر ایلام با حضور اقشار و گروه های مختلف مردم برگزار می شود.
شاکرمی با اشاره به اول مهرماه و آغاز بازگشایی مدارس اظهار داشت: در 40 مدرسه استان ایلام ( 10 مدرسه در شهرستان ها و 30 مدرسه در داخل شهر ایلام ) روایان دفاع مقدس حضور یافته و دانش آموزان را با فضای جنگ و دستاوردهای آن آشنا می کنند.
وی از برگزاری همایش تبیین نقش عشایر با عنوان وحدت اقوام و عشایر در دفاع مقدس با حضور ایلات و طوایف استان ایلام و نیز همایش بزرگ همایش سفیران فرهنگ ایثار و شهادت با حضور بانوان موثر در زمان جنگ و مروجان فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد.
31 شهریور ماه تا 6 مهرماه به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
717/61192
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.