حسین امرایی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان اعتبار از محل امنابع داخلی این اداره و کارگروه اشتغال شهرستان چرداول و ثبت نام عشایر در سامانه کارا و تایید کارگروه به 110 خانوار عشایری و برای تامین نیازمندی ها و پرواربندی از طریق بانک کشاورزی پرداخت شده است.
وی تاکید کرد: دولت تدبیر و امید نگاه ویژه ای به عشایر بعنوان بازوی تولید محصولات داخلی دارد و ارائه خدمات مناسب به آنها و تامین مایحتاج و نیازمندی های ضروری بویژه آب شرب، راه ارتباطی، علوفه، آرد در طول سال انجام می شود و این خدمات به تناوب و با سرکشی های متداوم توسط مدیران استانی و شهرستان و دریافت درخواست ها و مشکلات عشایر ادامه دارد.
مدیر اداره عشایری چرداول اضافه کرد: با توجه به استقرار عشایر کوچرو و در راستای سهولت در امر تردد دام های آنان در فصول قشلاق و ییلاق بیش از 298 کیلومتر از راه های مواصلاتی عشایری با اعتبار یک میلیارد و 200 میلیون ریال مرمت و بهسازی شده اند و تلاش می کنیم با همکاری سایر ارگان ها زمینه کوچ و تردد عشایر را بویژه در فصل زمستان فراهم کنیم.
امرایی تاکید کرد: تامین آب شرب یکی دیگر از نیازهای ضروری عشایر است که در روستای تورم زردلان یک حلقه چاه به عمق 64 متر و اعتبار سه
میلیارد و 100 میلیون ریال حفر شده که از رشد فیزیکی 80 درصدی برخوردار است که با تکمیل و بهره برداری از آن تحول در حوزه آبرسانی دهستان محروم زردلان هلیلان بوجود خواهد آمد.
وی یادآور شد: هشت میلیون متر مکعب آب شرب از طریق تانکرهای آبرسانی سیار در سطح عشایر شهرستان چرداول توزیع شده است.
مدیر امور عشایری چرداول افزود: با هدف تامین برق عشایر و دامداران در مناطق گرمسیری بیش از 215 پنل خورشیدی با اعتبار 40 میلیون ریال توزیع شده که با استفاده از این پنل ها سه عدد لامپ پنج وات، امکان شارژ گوشی های تلفن همراه و ذخیره سازی برق به مدت 10 ساعت امکانپذیر است.
تشویق و ترغیب مردم عشایر به استفاده از پنل های خورشیدی و عدم تخریب مراتع و جنگل ها مزیت مهم این دستگاه ها بود که امرایی به آن اشاره کرد.
امرایی یکی از نیازهای زندگی عشایری را تامین نان دانست و گفت: امسال بیش از 900 تن آرد بین عشایر که زندگی آنها از طریق تولید محصولات دامی همچون: شیر، ماست، روغن و گوشت قرمز امرار معاش می کنند توزیع شده و بصورت ماهیانه و سهمیه اختصاص یافته ادامه خواهد داشت.
امرایی با ذکر این نکته که کنستانتره و جو به دلیل وجود ترکیباتی همچون کنجد، کنجاله، چغندر، سبوس گندم و کوت ازت از علوفه های مقوی است، اظهار داشت: تاکنون بیش از 400 تن کنستانتره و 307 تن جو بین عشایر این شهرستان توزیع شده است.
وی یادآور شد: از محل اعتبارات شهرستانی چهار میلیارد ریال و همچنین یک میلیارد ریال از محل ارزش افزوده به عشایر چرداول اختصاص یافته و در مجموع بیش از 35 میلیارد ریال طی یکسال گذشته برای رسیدگی به نیازهای جامعه عشایری هزینه شده که بیانگر توجه و نگاه مثبت دولت تدبیر و امید به مرزداران غیور است.
شهرستان 69 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 30 کیلومتری ایلام قرار دارد.
7176/6119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.