رحمانی فضلی وزیر کشور با بیان اینکه «پس از فرصت قانونی رسیدگی به شکایات از سوی شورای نگهبان، نتایج نهایی اعلام می شود»، یادآور شد: «تعدادی از تعرفه های اخذ شده توسط رأی دهندگان، با توجه به تعدد صندوق های آراء، سهواً به صندوق های دیگر ریخته شده و تعدادی نیز توسط افراد از شعبه خارج شده است».

به گزارش جماران؛ دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس هیات اجرایی مرکزی انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: از مجموع ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای ماخوذه در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با کسب ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای به‌عنوان رئیس جمهور منتخب برگزیده شد.

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و رئیس هیات اجرایی مرکزی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تبریک ایام میلاد آقا امام رضا علیه السلام به ملت عزیز ایران، گفت: خوشحالم که در خدمت شما اصحاب عزیز و محترم رسانه ها  و در مقابل ملت عظیم الشان ایران اسلامی قرار دارم.

دکتر رحمانی فضلی با بیان اینکه حضور مردم در امر مهم و خطیر انتخابات، باعث رقم خوردن این حادثه باشکوه در کشور شد؛ گفت: امیدوارم که همواره قدردان و شکر گذار نعمت داشتن اختیار، اراده و اعمال حاکمیت در پناه تعالیم اسلام، آموزه های دینی و یادگار مانده از امام عزیزمان باشیم.

وزیر کشور با اشاره به حضور پر شکوه مردم در صحنه انتخابات، گفت: حضور مردم  علی رغم همه فشارهای روانی، تبلیغاتی، نارضایتی های اجتماعی ناشی از تحریم ها و روند ایجاد نارضایتی ها بوسیله عواملی که فکر می کردند با فشار به مردم به اهداف شان خواهند رسید؛ تحقق یافت.

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی خاطر نشان کرد: این مردم بنا به هدایت و راهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی(مد ظله العالی) در مسیر انقلاب حرکت می کنند و موجب این شکوه و عظمت شدند.

وزیر کشور همچنین گفت: مقام معظم رهبری همواره در مراحل مختلف انتخابات قبل، حین و بعد انتخابات همیشه راهنما، حامی و پشتیبان بودند. از رئیس جمهور محترم کشورمان هم که تمام اختیارات و راهنمایی های لازم را در اختیار وزارت کشور و ستاد انتخابات قرار دادند؛ تشکر می کنم.

وی اضافه کرد: از همه دست اندرکاران انتخابات از استانداران، فرمانداران و مجریان انتخابات، از ناظرین شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و از رسانه ها، صدا و سیما، دستگاه های امنیتی، اطلاعاتی، نظامی، قوه قضائیه و همه کسانی که در حوزه های مختلف یاریگر بودند؛ تشکر می کنم.

دکتر رحمانی فضلی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص نتایج شمارش آراء گفت: بر اساس تجمیع نتایج صندوق‌های رای انتخابات ریاست جمهوری از مجموع واجدین شرایط ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر در انتخابات، ۲۸ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴ رای اخذ شده که معادل مشارکت ۴۸.۸ درصد واجدین شرایط در انتخابات است.

وزیر کشور با اشاره به اینکه اقای سید ابراهیم رئیسی با  ۱۷ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۳۴۵ رای منتخب ملت ایران شد؛ افزود: آقای محسن رضایی ۳ میلیون و ۴۱۲ هزار و ۷۱۲ رای، آقای عبدالناصر همتی۲ میلیون و ۴۲۷ هزار و ۲۰۱ رای و آقای سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی ۹۹۹هژار و ۷۱۸ رای کسب کرده‌اند.

وزیر کشور همچنین در خصوص میزان آرای باطله ماخوذه هم گفت:  ۳ میلیون و ۷۲۶ هزار و ۸۷۰ رای باطله نیز در این انتخابات اخذ شده است.

رحمانی فضلی ابراز امیدواری کرد: با عنایت خداوند متعال همه کسانی که قصد خدمت در درگاه مردم عزیز ایران، انقلاب اسلامی ایران، شهدا و میراث آنها و خدمت به ایران عزیز را دارند و مورد عنایت مردم قرار گرفتند؛ بتوانند با تکیه بر لطف الهی و کمک مردم و کمک همه کسانی که در جعرافیای ایران دل در گرو این سرزمین و دین خدا دارند؛ بتوانند ان شاا... موفق باشند و  همه مطالبات، خواسته ها و آمال مردم را محقق کنند.

شایان ذکر است، نتایج شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری، بر اساس صورتجلسات امضاء شده توسط مجریان و ناظران در شعب اخذ رأی و تجمیع آن در سراسر کشور از سوی وزارت کشور اعلام و پس از فرصت قانونی رسیدگی به شکایات از سوی شورای نگهبان، نتایج نهایی اعلام می شود.

گفتنی است تعدادی از تعرفه های اخذ شده توسط رأی دهندگان، با توجه به تعدد صندوق های آراء، سهواً به صندوق های دیگر ریخته شده و تعدادی نیز توسط افراد از شعبه خارج شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1514329
  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.