یک کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: اینکه گفته شود، جابجایی زمان مناظره ها با نظر وزیر کشور صورت گرفته است، درست نیست، بلکه، این موضوع در کمیسیون، بررسی شده و با تصویب کمیسیون، زمان مناظره ها به صورت علی السویه برای همه نامزدها تغییر یافته است.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با بیان توضیحاتی درخصوص روند تغییر زمان مناظره‌ها، انتساب این موضوع به نظر وزیر کشور را رد کرد.

«سید اسماعیل موسوی» دبیر و سخنگوی ستاد انتخابات کشور در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت کشور افزود: در مورد تغییر زمان مناظره ها در چهارمین جلسه کمیسیون که به ریاست وزیر کشور برگزار شد، یکی از اعضای کمیسیون، موضوع هم زمانی مناظره‌ها با مسابقات تیم ملی فوتبال را مطرح کرد.

موسوی ادامه داد: مناظره ها و دیگر برنامه های تبلیغات نامزدها با این هدف، پیش بینی شده است که نامزدها بتوانند برنامه‌های خودشان را به جامعه ارائه کنند و ایده هایشان را مطرح کنند؛ این فرصت تبلیغاتی در صدا و سیما برایشان پیش آمده است، اما وقتی از لحاظ زمانی،  تداخل و همپوشانی با مسابقات فوتبال دارد، طبیعی است که این فرصت از دستشان می رود.

وی توضیح داد: بنابراین در آن جلسه تصمیم گرفته شد که زمان مناظره ها تغییر کند؛ هم ساعت و هم روز آن. لذا پیشنهاد شد که یک شب قبل یا یک شب بعد از روزی که صدا و سیما تعیین کرده انجام شود و مصوب شد، بلافاصله بعد از جلسه و تصویب آن، به صدا و سیما به عنوان مجری ابلاغ شد و اخیراً هم صدا و سیما بر اساس مصوبه تصمیم گرفته و زمان نهایی مناظره ها را اعلام کرده است.

دبیر هیات مرکزی اجرایی انتخابات ریاست جمهوری ضمن تقدیر از تلاش های رسانه ملی در روند تولید و پخش برنامه های تبلیغات نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: اصولاً برنامه ریزی و کنداکتور همه برنامه های زنده یا ضبطی رادیو تلویزیونی نامزدها، از سوی سازمان صدا و سیما ارایه می شود و پس از طرح در کمیسیون با استفاده از نقطه نظرات تخصصی و کارشناسی، به تصویب می رسد.

وی افزود: در خصوص مناظره ها که در روز برگزاری مسابقات تیم ملی فوتبال برنامه ریزی شد، یکی از اعضای کمیسیون طرح موضوع کرد و لذا تطبیق داده شد و مشخص شد که یک همزمانی وجود دارد و صرفاً به خاطر استفاده بهتر نامزدها از زمان مناظره ها و همچنین استفاده بهتر مردم از محتوای مناظره ها این جابجایی به تصویب کمیسیون رسید.

عضو کمیسیون تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اینکه گفته شود، جابجایی زمان مناظره ها با نظر وزیر کشور صورت گرفته است، درست نیست، بلکه، این موضوع در کمیسیون، بررسی شده و با تصویب  کمیسیون، زمان مناظره ها به صورت علی السویه برای همه نامزدها  تغییر یافته است.

دبیر ستاد انتخابات کشور، تاکید کرد: البته روشن است که این شرایط برای همه نامزدها یکسان است و  چون همه در این برنامه شرکت دارند اینکه گفته می شود تبعیض واقع شده، قطعاً درست نیست.

کمیسیون بررسی تبلیغات نامزدهای ریاست جمهوری بر اساس قانون به ریاست وزیر کشور و با عضویت دادستان کل کشور، رییس سازمان صدا و سیما، نماینده شورای نظارت بر صدا و سیما و دبیر هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری تشکیل می شود.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز ۲۸ خرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1512236
  • منبع: پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.