استوری/ تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (س)

همزمان با آغاز ایام‌الله دهه‌فجر و در آستانه چهل‌ و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای و روسای قوای مجریه، مقننه و قضاییه در مرقد رهبر کبیر انقلاب اسلامی حاضر شدند و یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند.

حضور رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر امام خمینی(س)

در آستانه چهل‌ و دومین سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در نخستین ساعات صبح یکشنبه در مرقد بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حاضر شدند و با قرائت نماز و قرآن، یاد و خاطره امام عظیم‌الشأن ملت ایران را گرامی داشتند.

پدران ما اولیای ما نیستند و ما باید رای دهیم و در مورد نظام خود تصمیم بگیریم

امروز باید از مسیر و کلام امام راه درست را برگزینیم، امام در آن نطق تاریخی بر آرا و نظرات نسل حاضر تاکید کرد و در هر مقطعی مردم باید با آرای خود نظام مورد نظر خود را برگزینند و اینکه مردم می‌توانند نسبت به سرنوشت خود تصمیم بگیرند.

سید حسن خمینی: هیچ چیز مانند فقر نمی‌تواند به سستی پایه‌های نظام بیانجامد

«امروز هیچ چیز مانند مشکل معیشت مردم، گرانی، فقر و تبعیض نمی تواند به سستی پایه های نظام بیانجامد. اداره کشور در دوران فشار آقای ترامپ ستودنی بود. هیچ عاملی نباید عزم دولت را در عبور از موانع مانع شود.»

از هرچیزی استفاده کنید تا مشکلات معیشتی مردم برطرف شود

امروز جمهوری اسلامی باید از هرچیزی می تواند استفاده کند تا مشکلات معیشتی مردم برطرف شود. هیچ مانعی نباید عزم و اراده دولت و عبور از موانع ناخواسته برای رسیدن به رفاه عمومی و بالندگی اقتصادی مانع شود.

آزادی خواهی، استقلال خواهی و دینداری در انقلاب با هم تلفیق شدند

انقلاب دستاوردهای ایجابی بزرگی داشته است، بزرگترین آنها تلفیق خواست مردم و خواست خدا در یک حکومت جدید است. در طول تاریخ ایران آزادی خواهی، استقلال خواهی و دینداری همواره با هم همراه نبودند و اتفاقا شکست ها همین جا بود.

امیرالمؤمنین(ع) عوامل سقوط حکومت ها، دولت ها و تمدن ها را در چهار چیز خلاصه می کند

مهمترین آنها این است که «تحقیر افاضل» شود. هرگاه بزرگان شما در انتهای صف قرار گرفتند و اندیشه، فرد یا گروهی توانست جامعه را از معرض خدمتگزاری افاضل حذف کند، به نظرم زنگ خطر برای آن جامعه است.

روحانی: امام گفت نظامی عقلانی است که در راستای رأی مردم و در چارچوب دین باشد

امام عزیز و بزرگوار ما و معمار کبیر انقلاب اسلامی برای موفقیت، اتکا به بیگانگان و قدرت‌های خارجی را انتخاب نکرد زیرا قدرت اصلی را قدرت مردم می‌دانست و راهی را انتخاب کرد که مردم مرکز اصلی آن بودند.

امام از سالها قبل به خوبی می‌دانست که قدرت نرم بر قدرت سخت پیروز خواهد شد

نطق امام در روز 12 بهمن 57 در تهران که اولین نطق ایشان پس از 14سال دوری از وطن بود منشور جمهوریت و اسلامیت ما و پایه و اساس نظام ماست. تا زمانی که با کلام و منطق امام در نطق 12بهمن 57 در تماس هستیم و مجری آن می‌باشیم همچنان پیروز خواهیم ماند.

امام در نطق تاریخی بهشت زهرا بر آرا نسل حاضر تأکید کرد

در اکثر این انتخابات گاهی بیش از دوسوم مردم یعنی 70درصد پای صندوق‌های رای رفتند و وقتی دوسوم مردم رای بدهند نشان دهنده این است که این رای تنها به ثمره انتخابات نیست بلکه به شجره است یعنی به نظام رای می‌دهند.

قالیباف: مشکلات امروز به خاطر این است که از راه امام فاصله گرفته ایم

امروز اگر کسانی فقط بخواهند با چند جمله تعریف و تمجید، موزه و چند عکس و عبارت امام را خلاصه کنند ظلم به ایشان و مکتبش کرده اند. امام یک حقیقت، مکتب و راه عینی در جهان امروز بود.

حضرت امام (ره) برای عدالت نهیب می‌زد و تلاش می‌کرد

انقلابی و دلباخته مردم کسی است که در مسیر حل مشکلات آنان گام بردارد. ما به عنوان مجلس انقلابی که این نام را از مقام معظم رهبری گرفته‌ایم، باید سنگربان راه و مکتب امام باشیم و کلام مقام معظم رهبری را تحقق دهیم.

سید حسن خمینی: هر بحثی که مانع حل مشکل مردم است را کنار بگذارید

سید حسن خمینی در آیین تجدید میثاق نمایندگان مجلس با آرمان‌های امام خمینی گفت: انقلاب اسلامی یک پیام در افق تاریخ دارد و آن حضور دین در عرصه جامعه است. برای اینکه به دنیا نشان دهیم آن آرمان شدنی است، مشکلات معیشتی، سیاسی و اقتصادی را حل کنیم.

اگر دینداران تصدی دنیای مردم کردند باید بتوانند دنیای مردم را آباد کنند

والّا به دین ضربه می زنند.دینداران به یمن لطف خدا و اعتماد مردم حکومتی در جهان به شدت مادی گرا تأسیس کردند. روزگاری که سخن از دین نمی گفتند، انقلاب اسلامی اولین بار دینداران را به عرصه اجتماع آورد.

اگر امام بر جان ها حکومت می کرد چون پیامش عملگرایانه بود

امروز فرزندان و بازماندگان نسل انقلاب جوانمردانه پای آن آرمان ها ایستاده اند، وقتی متصدی کار می شوند برای اینکه به دنیا نشان دهند آن آرمان ها شدنی است مشکل معیشتی، سیاسی و اقتصادی را حل کنند. به عمل کار برآید، به سخندانی نیست.

قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام اداری بود

رییسی: قبل از نگرانی برای مشارکت مردم باید نگران کارآمدی نظام بود؛ کارآمدی نظام اداری کشور سرمایه اجتماعی را افزایش می دهد و اگر سرمایه اجتماعی افزون شد شاهد نشاط و مشارکت مردم در همه عرصه ها خواهیم بود.