مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: کلام دیروز رهبر کبیر انقلاب امروز بر زبان‌آیت الله خامنه‌ای جاری است.

به گزارش فارس رحمان فلاحی در یادواره شهدای آموزش و پرورش آبادان که در محل سینما نفت این شهر برگزار شد گفت که شیعیان امروز باید زینت‌بخش نام ائمه باشند و ابزار سرخوردگی آنها را فراهم نکنند.

وی با اشاره به فرمایشی از امام صادق(ع) افزود: زینت اهل بیت، شما شیعیان هستید و سعی کنید همواره مایه مباهات و سربلندی ما شوید.

وی تصریح کرد: یاد بمباران اداره آموزش و پرورش این شهر مقاوم در ذهن‌ هر آبادانی و به تبع آن هر ایرانی ماندگار و جاویدان است.

وی با اشاره به اهمیت این یادواره و انتقال ارزش‌های آن به نسل جوان بیان کرد: این مراسم باید هر ساله به گونه‌ای برگزار شود که از مسئولان کشوری نیز دعوت به عمل آید زیرا ارزش‌های این واقعه باید به نسل جدید منتقل شود.

وی با بیان اینکه هدف و یاد شهدا را باید با همه وجود حفظ کرده و زنده نگه داشت، گفت: شهدا کسانی بودند که در مسیر حق مشتاقانه و پرصلابت قدم برداشتند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان با اشاره به اینکه 31 سال از شروع جنگ تحمیلی و دفاع مقدس می‌گذرد، افزود: اینگونه برنامه‌ها برای پاسخگویی به دو نسل تدارک دیده‌شده است؛ یکی نسل رزمندگان دوران دفاع مقدس و بازماندگان عرصه شهادت و دیگر نسل سومی که شامل جوانان و نوجوانانی است که آن دوران طاقت‌فرسای دفاع مقدس و جنگ تحمیلی را نظاره‌گر نبوده‌اند.

وی ادامه داد: امروز کشور ما بر قائمه خون شهدا تکیه زده و بر این مبنا باید به خانواده‌های شهدا و یاد آنها ارج و تکریم نهاد.

فلاحی با بیان اینکه مردم آبادان روزهای جنگ، انتظار و گرمای سوزان شلمچه را لمس و تجربه کرده‌اند گفت: ما امروزیان زمانی سرافراز و سربلند به خود می‌بالیم که مسیر درست را تشخیص داده و صفا، صداقت و پاکی کلام شهدا و رزمندگان را بر زبان‌مان جاری کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهدای گلگون کفن به این یادواره‌ها و همایش‌ها هیچگونه نیازی ندارند تصریح کرد: با برگزاری این یادواره‌ها باید به درون خود بازگردیم و واقعیت‌های دیده شده را به تصویر بکشیم و از فرشتگان سبک‌بال جبهه طلب شفاعت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان بیان کرد: اگر شهدا نبودند امروز کشورما در جهان اینگونه سرافراز نبود.

وی عنوان کرد: دنیای امروز مبهوت شهدا و رزمندگان دیروزی ما بوده و تحولات به‌وجود آمده در منطقه نیز به‌واسطه همین رشادت‌های دفاع مقدس است.

فلاحی با بیان اینکه رزمندگان با تبعیت از مسیر انتخابی امام راحل به اوج رسیدند و امروز وظیفه این پیروی بر گردن ما نهاده شده است، گفت: باید با پیروی از دستورات رهبری راه ایثار و جهاد اسلامی رزمندگان و شهدای انقلاب و اسلام را تداوم بخشیم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران اسلامی باید همواره لبیک‌گوی مقام معظم رهبری باشند، خاطرنشان کرد: کلام دیروز رهبر کبیر انقلاب امروز بر زبان آیت الله خامنه ای جاری است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان سرنوشت جنگ تحمیلی را رزمندگان با دفاع مقدس تعیین کردند.

وی با اشاره به اینکه باید عکس شهیدان‌مان را ببینیم تا برعکس آنها عمل نکنیم بیان کرد: دشمن بعثی در زمان تجاوز به خاک کشورمان جنگ را بر ما تحمیل کرد و بر آن اصرار ورزید.

فلاحی اضافه کرد: و زمانی‌که رزمندگان و شهدا دریافتند که خاک سرزمین‌مان مورد تعرض بیگانه قرار گرفته، جنگ به دفاع مقدس تبدیل شد.

وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری گفت: اگر امروز صحنه شهریور 59 تکرار شود قطعاً رزمندگان و جوانانی‌ پرشورتر، آگاه‌تر و مخلص‌تر از دیروز در میدان حاضر خواهند شد، تصریح کرد: باید جوانان‌مان را گونه‌ای تربیت کنیم که هر زمان نیاز باشد و چون زمان جنگ و دفاع مقدس آنها را فراخوانیم ،لبیک گویند.

وی با بیان اینکه باید با بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی در زمینه رسالت دینی، جوانان را به سوی اهداف شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی سوق داد، گفت: قداست دفاع مقدس با رشادت و دلاوری‌های رزمندگان و شهدا رنگ و بو پیدا کرده و ایثار آنها نیز با حفظ شرافت، ناموس و خاک سرزمین همیشه طلایی‌شان جاویدان شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.