اسدالله حیدری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: در سال گذشته 410 کودک از خدمات مراکز کودکان خیابانی بهره مند شده بودند.
وی ادامه داد: 30 درصد کودکان خیابانی در البرز ایرانی و مابقی تبعه خارجی هستند بطوریکه 48 درصد از آنان در مقطع سنی 6تا 11 سال می باشند.
وی اضافه کرد: کودکان مذکور تنها تحصیلات ابتدایی دارند و از هرنوع آموزشی درسی بی بهره هستند و امکان ادامه تحصیل ندارند.
مدیرکل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: متاسفانه هیچگاه مداخله جامع و اثرگذار صورت نگرفته و مهمترین مشکل دراین حوزه تعریف و امار دقیق و مستند از کودکان کار وخیابان است که سیاستگذاری جامع نشده است.
وی ادامه داد: بخشی از سیاست گذاری ها باید به سمت پیشگیری و کاهش تنش و آسیب های موجود و آموزش خانواده ها هدایت شود و متاسفانه بیشتر خانواده های حاشیه نشین و فقیر برای امرار معاش این کودکان را وارد شبکه غیر رسمی کار می کنند.
حیدری خاطرنشان کرد: اکنون یک مرکز شبانه روزی کودکان خیابانی پسرانه با ظرفیت 16 نفر در کمالشهر و دو مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده غیردولتی برای ارائه خدمات روزانه به کودکان کار و خیابان در مناطق چهار راه کارخانه قند و پیشاهنگی فعالیت دارند.
وی افزود: علاوه براین مراکز تعداد 21 مرکز کود کان بی سرپرست و بد سرپرست ( 4 مرکز دولتی و 17 مرکز غیردولتی) دراستان البرز تحت نظارت بهزیستی فعال هستند که درصورت واجد شرایط بودن کودکان خیابانی پس از طی مراحل اولیه در مراکز کودکان خیابانی نگهداری می شوند.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.