به گزارش ایرنا، علی باقر طاهری نیا روزیکشنبه دربازدید از دانشگاه فرهنگیان استان البر، پژوهش در زمینه چگونگی کاربست و ترویج علم، تولید کتاب درسی مبتنی بر سرفصل، صیانت و حمایت از پژوهشگران را از سیاست های اصلی پژوهشی دانشگاه ذکر کرد.
وی نکوداشت یکصدمین سالگرد تربیت معلم در ایران را مهم ترین برنامه ها در سال 97 دانستند و خواستار مشارکت تمام اعضای هیات علمی و کارشناسان دانشگاه در این برنامه مهم شدند.
طاهری نیا بیان داشت : برای تدریس دانش آموزان در مدارس کشور نیاز به 600 هزار معلم داریم به گونه ای که این دانشگاه همواره برای تربیت معلمان مورد نیاز در استان های مختلف تلاش می کند.
وی تصریح کرد: این دانشگاه بستر مناسبی برای رفع کمبود معلم در مدارس کشور است و باید ظرفیت های استخدامی آموزش و پرورش به این حوزه هدایت شود.
وی اظهار داشت: اکنون بیش از 116 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند که به محض اتمام تحصیل وارد حوزه تعلیم و تربیت می شوند.
طاهری نیا یادآورشد: دانشگاه فرهنگیان تاریخ انقضا ندارد و همواره معلمانی تربیت می کند تا نسلی تاریخ ساز و پویا به کشور تحویل دهد.
وی گفت: انسان ها تعیین کننده نقش جغرافیایی مناطق هستند و اگر انسان هایی عالم موفق و تاریخ ساز برای جامعه تربیت شوند نقش موثرتری در جهان ایفا خواهیم کرد.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان به گذشته تاریخی کشور و دانشمندان و هنرمندان برجسته اشاره کرد و این افراد را الگوهایی برای ادامه رشد و ترقی در کشور دانست.
طاهری نیا در ادامه به نقش تعلیم و تربیت در رشد و شکوفایی جامعه پرداخت و اضافه کرد: تعلیم و تربیت نیازمند وجود بودجه است و اکنون پیشرفت های علمی در عرصه هسته ای و نانو در کشور نتیجه اختصاص اعتبار به حوزه علم و دانش است.
وی با تاکید بر اختصاص اعتبارات ویژه به حوزه پژوهش در عرصه تعلیم و تربیت ، تصریح کرد: با پژوهش های علمی و تخصصی می توانیم مشکلات این حوزه را تشخیص و راهکارهای مفیدی ارائه دهیم.
وی گفت : با تعلیم و تربیت مناسب و موفق در هر منطقه ای افراد برجسته افزون بر رشد و پیشرفت شهر خود در توسعه و آبادانی کشور نیز سهیم می شوند.
وی با اشاره به اهمیت پژوهش برای دانشجو معلمان این دانشگاه افزود: کیفیت بخشی به حوزه پژوهش و تمرکز زادیی و هویت بخشی به پژوهش در پردیس ها یکی از اولویت های امسال دانشگاه فرهنگیان است.
وی بیان داشت : با هدف تقویت حوزه پژوهش برنامه های تدوین و به دانشگاه ها ابلاغ شده که بتوان با این برنامه ها دانشجو معلمان را به سمت پژوهش و پژوهش محوری سوق داد.
دانشگاه فرهنگیان سال 1390 با تجمیع مراکز تربیت معلم دایر و فعال شد و اکنون 97 واحد دانشگاهی در قالب 64 پردیس و 34 مرکز وابسته دارد.
2819/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.