فتانه شکرالهی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: تمام وسایل توزین مورد استفاده در این استان توسط بازرسان و کارشناسان بازرسی و روی آنها برچسب آزمون الصاق خواهد شد.
وی اضافه کرد: نصب برچسب آزمون بر روی وسایل توزین به منظور آگاهی شهروندان از استاندارد بودن این وسایل صورت می گیرد.
شکرالهی تاکید کرد: اداره کل استاندارد البرز با بکارگیری تمام امکانات در راستای حمایت از حقوق شهروندان با متخلفان برخورد قانونی کرده و می کند.
شکرالهی در ادامه داد: برای اولین بار از سال گذشته کلیه ترازوهای مورد آزمون در استان البرز با پلمپ مخصوص اداره کل انگ گذاری نیز گردیده تا از هرگونه تعمیر و یا اقدامات غیر قانونی خودسرانه جلوگیری شود.
شکرالهی گفت:بر روی ترازوهایی که صحت عملکرد آنها تأیید شده برچسب صحت عملکرد که دارای تاریخ آزمون و اعتبار یکساله می باشد الصاق می شود که باید کاملا در معرض دید شهروندان باشد.
وی افزود: نقش علامت استاندارد بر روی اوزان و مقیاس ها وسایل سنجش نشانه انطباق ویژگی های فرآورده ها با علامت استاندار ملی و دارا بودن علامت مخصوص اوزان ومقیاس ها نشانه صحت و دقت اوزان وسایل سنجش در محدوده تعیین شده استاندارد ملی مربوطه است.
شکرالهی با اشاره به اینکه تمام وسایل اوزان و مقیاس وسایل سنجش مشمول استاندارد اجباری است اظهار کرد:کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده یا ارایه کننده محصول با رعایت ضوابط و موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.
وی تاکید کرد: تولید تمرکز توزیع و فروش کالاهای مشمول اجرای اجباری استاندارد با کیفیت پایین تراز استاندارد یا بدون علامت استاندارد ایران ممنوع است.
وی یادآور شد:شهروندان در صورت مشاهده و اعلام هر نوع تخلف در خصوص وسایل توزین می توانند با شماره تلفن 1517 تماس بگیرند.
7411/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.