حجت الاسلام و الملسمین محمد صالحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات، پیش از ماه مبارک رمضان در شهرستان های استان با حضور 780 شرکت کننده در 8رشته برگزار شد که نفرات اول تا سوم هر رشته به مرحله استانی راه یافتند.
وی اظهار داشت: همچنین در مرحله استانی این دوره از مسابقه ها، 65 نفر از بانوان و 54 نفر از آقایان به مدت 2 روز در آستان مقدس امامزاده حسن به رقابت پرداختند.
وی با اشاره به شرکت داوران بین المللی در این دوره از رقابت ها خاطر نشان کرد: سال گذشته 17 نفر از بانوان و 11 نفر از آقایان از استان البرز به رقابت های کشوری قرآنی اعزام و توانستند مقام های خوبی را کسب کنند.
صالحی در ادامه به معرفی برترین های این بخش از مسابقات قرآنی در بخش خانم ها پرداخت و گفت: در رشته حفظ 20 جزء به ترتیب الهام کیانی، مریم عسگری و راضیه مرادویسی به ترتیب رتبه های اول تا سوم و در رشته حفظ 5 جزء به ترتیب فاطمه خزایی، نرگس عاشورایی و نفیسه عباسی رتبه های برتر را کسب کردند.
وی ادامه داد: همچنین در رشته حفظ کل به ترتیب مائده جعفری، فاطمه محمدی و سمیه بیاتی رتبه های اول تا سوم و در رشته ترتیل نیز مریم فتحی زاده، نگار رحیم خانی و رقیه عباسی رتبه های برتر را به خود اختصاص دادند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان البرز به برترین های خانم شرکت کننده در رشته قرائت تحقیق نیز اشاره کرد و گفت: در این رشته مریم سمایی، فاطمه دربندی و رضوان نوروز پور و در رشته حفظ 10 جزء نیز به ترتیب معصومه محمدی، بتول علیپور و فاطمه خسروی رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.
وی افزود: همچنین در رشته دعاخوانی نیز زهرا محمدی، پروین صحابت انور و زهرا فراغت به ترتیب رتبه های برتر را با خود اختصاص دادند.
صالحی ادامه داد: در بخش آقایان نیز در رشته حفظ 20 جزء علی اشتری موفق به کسب رتبه اول و در رشته اذان نیز مصطفی فلاح و فردین درگاهی رتبه های اول و دوم را احراز کردند.
وی بیان داشت: همچنین در رشته حفظ کل قرآن کریم حسن چاقمی و احمد مهدوی بصیر رتبه های اول و دوم و در رشته ترتیل نیز به ترتیب امیرمحمد مرادی، پیمان عباسی و داود تقیانی رتبه های برتر را کسب کردند.
وی افزود: در رشته قرائت تحقیق نیز محمدرضا تقیانی، سیدامیر امامی میبدی و محمد مدنی و در رشته حفظ 10 جزء نیز علی قنبری، علی بحرانی و سعید یوسفی به ترتیب رتبه های اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
صالحی اضافه کرد: در رشته دعاخوانی نیز مهدی هاشمی و عبدالصمد مرزوقی موفق به کسب رتبه های برترشدند.
وی با اشاره به اینکه بخشی از مرحله کشوری این دوره از مسابقات امروز و فردا در شهر قم در حال برگزاری است، گفت: برترین های مرحله استانی به جزء رشته حفظ 5 جز در مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم که در مهر ماه در شهر اراک برگزار خواهد شد، به رقابت با برترین های این مسابقات از سراسر کشور خواهند پرداخت.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.