به گزارش ایرنا، حسین درودی روز شنبه در دیدار با تعدادی از ائمه جمعه استان البرز افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، سند تحول بنیادین باید اجرایی شود لذا برای تحقق اهداف باید تلاش کرد.
وی با اشاره به اینکه گسستگی در برنامه های فرهنگی مشکل ساز می شود، خاطر نشان شد: براین اساس کمیته همکاری های حوزه آموزش و پرورش به دنبال جذب مشارکت دستگاه های فرهنگی کشور است.
وی یادآورشد: همکاری مناسب بین سازمان تبلیغات اسلامی ، اداره اوقاف و آموزش و پرورش رشد و تقویت برنامه های فرهنگی در مدارس را رقم می زند.
وی تصریح کرد: رشد کیفی برنامه های فرهنگی در مدارس منوط به توجه و مطالعه سند تحول بنیادین است.
وی با اشاره به اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به مدرسه صالح اشاره و مشخصات آن بیان شده است، ادامه داد: در سطح کمیته های همکاری نواحی استان های مختلف باید بخش فرهنگی سند تحول بنیادین قرائت شود.
درودی گفت: یکی از برنامه های فرهنگی که در مدارس باید به آن توجه کرد ، مربوط به بحث خشونت است که در این زمینه باید کار شود.
وی پیگیری راه اندازی سامانه پاسخگویی به سوالات شرعی را ضروری دانست و اظهارداشت: درسال تحصیلی آینده به حضور امام جماعت در مدارس ، اجرا کامل طرح امین و روشنا ، جشن تکلیف، نشست های مذهبی ، همایش احلی من العسل و ... توجه بیشتری شود.
معاون امور استان های دبیرخانه مرکزی کمیته همکاری های حوزه وزارت آموزش و پرورش در ادامه به نقش مهم آموزش در پیشگیری از آسیب های اجتماعی پرداخت و یادآورشد: دانش آموزان و خانواده ها را باید تحت پوشش برنامه های فرهنگی قرار دهیم تا شاهد کاهش آسیب ها در جامعه شویم.
درودی گفت: برای گسترش دامنه آموزش در حوزه فرهنگی نیاز به حضور مبلغان در مدارس نیز داریم.
وی از پژوهش در امور خانواده به عنوان یک ضرورت در حوزه فعالیت های فرهنگی در مدارس یاد کرد و افزود: در سند تحول بنیادین به آموزش خانواده نیز توجه زیادی شده لذا انجام پژوهش تیمی در این بخش باید در اولویت قرار گیرد.
وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف تعریف شده در سند تحول بنیادین در بخش فرهنگی نیاز به تدوین تقویم برنامه سالانه داریم.
وی اظهارداشت: نظام آموزشی و یا سیستم تعلیم و تربیت رسمی در هر جامعه مهمترین بخش آن را تشکیل می دهد لذا این عرصه مهم در کشور نیاز به توجه و حمایت دارد.
2819 / 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.