تقی رضایی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: قطعه یک آزاد راه تهران - شمال در حوزه جغرافیایی استان البرز واقع شده و اکنون 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی افزود: با گشایش این قطعه بخشی از ترافیک استان های البرز و تهران روان سازی می شود.
رضایی گفت: از دیگر مسیرهایی که به ویژه برای ساکنان استان های البرز و تهران حائز اهمیت است پروژه بزرگراهی شهید همت است که حدود 15 کیلومتر آن شامل 3 قطعه در حوزه راه و شهرسازی استان البرز واقع شده است.
وی بیان داشت: این پروژه اکنون حدود 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال جاری شاهد بهره برداری از این مسیر مهم خواهیم بود.
مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز به تشریح پروژه بزرگ و ملی آزادراه چرمشهر – آبیک پرداخت و اظهار داشت این مسیر که از آن به مسیر کنارگذر جنوبی نیز یاد می شود از چند استان کشور عبور می کند.
رضایی گفت: تکمیل این مسیر کاهش چشمگیر ترافیک در مرکز کشور را به دنبال دارد و سهم استان البرز از آن 58 کیلومتر است که تا کنون پیشرفت 45 درصدی داشته ایم.

از دیگر پروژه های راه سازی استان البرز که رضایی در خصوص آن توضیح داد محور جدید طالقان – هشتگرد به طول حدود 38 کیلومتر است.
وی گفت: این مسیر دارای یک دهانه تونل به طول حدود 960 متر است که تا کنون بیشتر این مسیر آسفالت شده و پیش بینی می شود تا پایان سال جاری با ساخت کنارگذر تونل این مسیر زیر بار ترافیکی رفته و موجب امنیت و آسایش مردم منطقه به ویژه ساکنان شهرستان طالقان شود.
استان البرز دارای یک هزارو 450 کیلومتر آزاد راه ، بزرگراه ، راه اصلی و فرعی بوده که 18 درصد ترافیک جادی ای کشور مربوط به این استان است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.