سمیه غلامی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا، با اشاره به اینکه این دوره از مسابقات در سالن ورزشی دانشکده کشاورزی کرج برگزار شد، افزود: هر ساله این دوره از مسابقات با هدف ایجاد انگیزه ، شناسایی دانش آموزان توانمند در زمینه محاسبات ذهنی و چرتکه ای ، استفاده از یک سیستم نوع آورانه محاسبه ای و توسعه ذهن در سطح منطقه ای ، استانی ، کشوری و بین المللی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: دوره های آموزشی محاسبات ذهنی و چرتکه ای از سوی موسسه علمی آموزشی نو اندیشان پرتو راه ابریشم که درالبرز فعالیت دارد به صورت کلاس های آزاد و یا در قالب فوق برنامه در تعدادی از مدارس که اولیاء دانش آموزان متقاضی برگزاری آن می باشند برگزار می شود.
وی با بیان اینکه از محاسبات ریاضی جهت توسعه ذهن استفاده می شود، تصریح کرد: استفاده از این روش در افزایش قدرت ذهن ، قدرت تخیل و تحلیل کودکان تاثیر دارد.
وی اضافه کرد: استفاده از این روش نو موجب هماهنگی بین دو نیمکره راست و چپ بطور همزمان در بین کودکان می شود که در تکنولوژی آموزشی از محاسبات ریاضی جهت توسعه ذهن استفاده می شود.
غلامی از تمرکز به عنوان یکی از عوامل موثر در مطالعه مفید در بین دانش آموزان یاد کرد و خاطرنشان شد: در این مسابقات دانش آموزان به صورت عملی با بسیج کردن قوای ذهنی و جسمی برای داشتن تمرکز قوی در انجام کار با هدف رسیدن به نتیجه دلخواه که همان موفقیت می باشد آشنا شده و مهارت کسب می کنند.
وی مدیریت زمان ، تمرکز ، توانایی حل مسئله، تقویت حافظه ، دقت دیداری و شنیداری را از جمله مواردی ذکر کرد که دانش آموزان برای موفقیت در انجام کارهایی که در مدرسه و خانه بر عهده دارند باید به آن توجه کنند.
وی برگزاری این مسابقات را در علاقمند کردن دانش آموزان به درس ریاضی و ایجاد انگیزه در انجام محاسبات ریاضی و شناسایی دانش آموزان توانمند برای حضور در مسابقات کشوری و جهانی موثر و مفید دانست.
مدیر اجرایی مرکز آموزش محاسبات ذهنی و چرتکه ای استان البرز و شهریارادامه داد: برنامه حساب ذهنی UCMAS در سال 1993 توسط دکتر دینو ونگ در کشور مالزی ابداع شد، این برنامه با استفاده از یک سیستم محاسبه نوآورانه با به‌کارگیری چرتکه سبب پویایی مغز (نیمکره‌ چپ و نیمکره‌ راست) به طور هم‌زمان می‌شود.
غلامی دانش آموزان در سنین بین 5 تا 13 سال با یادگیری محاسبه ذهنی سریع و دقیق ظرفیت ذهن خود را توسعه می‌دهند که سبب بهبود مهارت‌هایی نظیر مدیریت زمان، تمرکز و توانایی حل مسأله می‌شود.
وی بیان داشت : مسابقات استانی محاسبات ذهنی با حضور داوران مجرب امروز برای انتخاب دانش آموزان برتر البرز با هدف اعزام دانش آموزان توانمند به مسابقات کشوری اجرا شد که در آن شرکت کنندگان در 8 دقیقه به 150 سوال ریاضی پاسخ دادند.
وی یادآورشد: هر ساله دانش آموزانی که در کلاس های آموزشی ذهنی UCMAS البرز شرکت کرده اند در سطح های مختلف در مسابقات کشوری و جهانی برای البرزنشینان و ایران اسلامی با کسب مدال های رنگارنگ افتخارآفرینی کرده اند.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.