به گزارش ایرنا، در این نشست اعضای تشکل های مردم با حضور مشاور وزیر کشور در امور بانوان و خانواده، آخرین وضعیت خانواده های زندانیان، زنان زندانی و نیازها و مشکلات دراین حوزه را بررسی کردند.
اکنون بیش از 40 دستگاه اجرایی از جمله سازمان زندان ها در شورای اجتماعی کشور مباحث مختلف درخصوص آسیب های اجتماعی در حوزه زنان را مورد توجه قرارمی دهند که با بررسی نیازها و آسیب شناسی تلاش می شود تا زمینه بازگشت سالم زنان زندانی به جامعه و کاهش آسیب ها را دراین حوزه فراهم کنند.
رئیس ندامتگاه فردیس دراین نشست گفت: برخی زنان همراه فرزندان خردسال خود در زندان به سر می برند که آسیب محسوب می شود.
محسن صفیاری افزود:امروز در تلاش هستیم تا با اشتغال مولد نرخ بازگشت زندانیان به زندان را به شدت کاهش دهیم .
وی ادامه داد: علل زندانی شدن این زنان مورد بررسی قرار گرفته و با اقدامات موثر و راهکارهای عملی مناسب درصدد کاهش مشکلات دراین زمینه هستیم .
وی یادآورشد: ظرفیت های خوبی در حوزه مشارکت های مردمی داریم که باید نهایت بهره برداری را از آنها داشت .
مدیر دفتر حمایت از کودکان و زنان دادگستری استان البرز گفت: یکی از بررسی های صورت گرفته دراین حوزه حاکی از آن است که شناسنامه فرزندان و نیاز های حقوقی از جمله وکیل از جمله مشکلات زنان دراین حوزه به به شمارمی رود.
فاطمه بید هندی افزود: این نکته را باید مدنظر قرار داد که کودکان بیش از زنان در معرض آسیب هستند بنابراین باید راهکارهای عملی مناسب را برای سرنوشت و آینده روشن آنان رقم زد .
مهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز نیز دراین نشست گفت: با توجه به وجود چهار زندان در این استان باید حوزه زندانیان به صورت خاص دیده شود.
وی بیان داشت: امروز با اقدامات صورت گرفته شاهد کاهش 11 درصدی طلاق در استان البرزهستیم که حرکت امیدوارکننده ای است.
وی خاطرنشان کرد: رسیدگی به مشکلات زندانیان و خانواده های آنان یکی از دغدغه های مسئولان قضایی است و مددجویان درطول مدت زمان زندانی خود از سوی دستگاه های اجرایی متولی دراین زمینه از فعالیت های اصلاحی و تربیتی برخوردار می شوند.
فریبا نظری پور کیایی مشاور وزیر کشور درامور زنان و خانواده نیز دراین نشست ویژه اظهار کرد: موضوع زندان ها و زنان زندانی از اهم مباحث مطروحه در حوزه اجتماعی است که مورد توجه قرار گرفته است.
وی افزود: نشست های مستمر برای رفع مشکلات دراین حوزه ادامه خواهد داشت و با سفرهای استانی تلاش می شود تا البرز بصورت ویژه دراین بحث مدنظر قرار گیرد.
وی ادامه داد: اولویت ها ، نیازها دراین مباحث باید رصد شود و با ارائه راهکارها و همراهی هایی که دراین زمینه صورت می گیرد امیدواریم گامهای موثری را بتوانیم برداریم .
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.