نجاتگران جمیعت هلال احمر استان البرز به ۱۰ مصدوم در ۸ حادثه جاده ای، کوهستان و دریایی- ساحلی امدادرسانی کردند.

به گزارش ایلنا، داوود رجبی گفت: در روز گذشته طی تماس نیروی انتظامی با خط 112 جمعیت هلال احمر مبنی بر سقوط فردی به رودخانه کرج، یک تیم سیلاب سه نفره به محل حادثه اعزام شدند و بعد از چهار ساعت جستجو جسد فرد غرق شده را در آبگیر بیلقان کشف و به عوامل نیروی انتظامی تحویل دادند.

وی افزود: همچنین طی تماس مردمی مبنی بر تصادف دو خودرو پراید در گردنه طالقان نجاتگران این شهرستان به محل اعزام شدند که خوشبختانه حادثه مصدومی نداشت.

رجبی در خصوص حادثه دیگری که در محور کرج-کندوان اتفاق افتاده بود بیان کرد: در اثربرخورد دو خودرو پراید و یک پرشیا در تونل شماره دو که عوامل امدادی کوشک بالا به محل حادثه اعزام و مصدوم 21 ساله که دچار آسیب در ناحیه سر، گردن و ران شده بود را برای اقدامات درمانی بیشتر به مرکز درمانی انتقال دادند.

رجبی با اشاره به حادثه دیگر، تصریح کرد: دیروز در ساعت 10 و 33 دقیقه، به دنبال تماس با آتش‌نشانی مبنی بر غرق شدگی جوانی 25 ساله در سد طالقان، نجاتگران جمعیت هلال احمر این شهرستان در صحنه حادثه حضور پیدا کردند و جسد کشف شده توسط غواصان محلی را تحویل نیروی انتظامی دادند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان البرز درباره سقوط خودرو پژو داخل رودخانه کرج اظهار کرد: طی تماس آتش‌نشانی با شماره اضطراری 112 استان البرز مبنی بر سقوط خودرو پژو به رودخانه کرج، نجاتگران پایگاه کوشک بالا سریع به محل اعزام و مصدوم حادثه که دچار آسیب در ناحیه گردن و کمر شده بود را به مرکز درمانی شهید مدنی انتقال دادند.

وی با اشاره به سقوط فردی 58 ساله از ارتفاعات کوه نور گفت: طی تماس از مرکز اوژانس استان البرز مبنی بر سقوط فردی 58 ساله در کوه نور عظیمیه، نجاتگران پایگاه کوهستان به محل اعزام و مصدوم را به پایین کوه منتقل و به صورت سرپایی مداوا کردند.

وی اعلام کرد: در اثر واژگونی خودرو پژو 206 در شهرستان اشتهارد محدوده شهرک صنعتی کوثر، دو تن مصدوم شدند که یک مصدوم توسط نجاتگران پایگاه شهدای اشتهارد و مصدوم دیگر توسط عوامل اورژانس به مرکز درمانی منتقل شدند.

رجبی به سقوط و گیر افتادن فردی در ارتفاعات سپهسالار محور کرج کندوان اشاره و بیان کرد: ظهر دیروز طی تماس مردمی مبنی بر سقوط فردی از ارتفاعات کوه‌های سپهسالار محور کرج کندوان، محدوده دره دربند، تیم تخصصی کوهستان به محل اعزام و به دلیل صعب العبور بودن مسیر از سازمان امداد و نجات درخواست بالگرد شد. نجاتگران با بالگرد جمعیت بعد از 2 ساعت جست‌و جو، مصدوم را بخاطر آسیب در مچ پا و ستون فقرات به بیمارستان البرز شهرستان کرج جهت درمان منتقل کردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.