به گزارش ایرنا، علی اسحاقی روز چهارشنبه در بازدید رییس انستیتو پاستور ایران از موسسه رازی مستقر در کرج با اشاره به توانمندی های موسسه رازی در تولید واکسن 3 گانه دیفتری، کزاز و سیاه سرفه افزود: در مورد تولید واکسن فلج اطفال تزریقی که موسسه رازی به دانش فنی آن دست یافته، پس از بررسی شرایط تصمیمی که به نفع کشور است اتخاذ می شود.
وی اضافه کرد: در تامین سویه واکسن سیاه سرفه با مشکلاتی مواجه هستیم که امیدواریم با همکاری انستیتو پاستور، بار دیگر این واکسن به چرخه تولید باز گردد.
اسحاقی با بیان اینکه پرهیز از موازی کاری رویکرد مهم 2 مجموعه پاستور و رازی است اظهار داشت: پاستور و رازی از مجموعه های خوب کشور به شمار می روند و ظرفیت های مناسبی در زمینه تولید فرآورده های بیولوژیک دارند که از آن می توان در جهت رفع ضعف ها بهره برد.
وی ادامه داد: تمامی تلاش خود را می کنیم تا توانمندی های خاصی که در هر 2 مجموعه وجود دارد مورد استفاده قرار گرفته و شرکت های خصوصی علاقمند به حوزه واکسن نیز در بخش های مورد نیاز ورود کنند.
رئیس انستیتو پاستور ایران نیز در این بازدید گفت: عمده واکسن های برنامه ایمن سازی کشور در موسسه رازی تولید می شود.
علیرضا بیگلری افزود: با توجه به پیشینه بسیار گرانسنگ موسسه رازی در حوزه سلامت، می توان گفت این مجموعه نه تنها در کشور که تاثیر بسزایی در حفظ و ارتقای شاخص های سلامت منطقه داشته است.
وی اضافه کرد: موسسه رازی با تولید واکسن های مورد نیاز کشور نقش ویژه ای در پیشگیری از بیماری ها داشته اما اکنون در زمینه تامین برخی واکسن ها و فرآورده های بیولوژیک خود با مشکلاتی روبرو است که امیدواریم با از میان برداشتن موانع موجود، بستر پیشرفت و افتخار آفرینی این مجموعه بزرگ برای کشور تداوم یابد.
بیگلری گفت: شناسایی ظرفیت های موجود و استفاده بهینه از این ظرفیت ها، مانع هدر رفت وقت و سرمایه شده و به پیشرفت کشور کمک می کند.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.