به گزارش ایرنا، ابوالفضل اینانلو روز چهارشنبه در آیین گلریزان انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس افزود: انتظار می رود از محل تملک دارایی و توازون اعتبارات ویژه توسط استانداری و سازمان مدیریت برنامه و بودجه البرز به ساخت و توسعه کتابخانه های فردیس اختصاص یابد.
وی ادامه داد:اکنون اعتبارات دولتی این شهرستان بسیار محدود است و نمی توان برای توسعه و ساخت کتابخانه از این منابع هزینه کرد.
اینانلو اظهار داشت: یکی از راه‌های مهم توسعه فرهنگی اهمیت دادن به مساله کتاب، کتابخوانی و ترویج مطالعه درجامعه، خصوصا در میان جوانان و نوجوانان است.
وی افزود: اگرچه پیشرفت تکنولوژی و فضای مجازی دسترسی به اطلاعات را آسان کرده، اما با مروری بر زندگی علما و بزرگان علم و معرفت، نقش و جایگاه کتاب بیش از پیش روشن می شود.
فرماندار فردیس گفت: رسیدن به جایگاه والای علمی نیازمند مطالعه است و توسعه و پیشرفت در جوامعی که در آن ها کتاب و کتابخوانی رواج دارد، حتمی است.
اینانلو افزود: به تاسی از بزرگان دین و علمای اسلامی برای غنی سازی فرهنگی باید مقوله کتاب و کتابخوانی مورد توجه قرار گیرد.
وی اظهار داشت: مدرسه، خانواده، اجتماع، فرد و کتابخانه عوامل موثر در ارتقاء سرانه مطالعه می تواند نقش بسزایی در بالا بردن سطح مطالعه ایفا کند.
منوچهر غفاری شهردار فردیس نیز گفت: تجهیز کتابخانه و تهیه کتاب یکی از برنامه های شهرداری است .
وی افزود: برای توسعه فضاهای فرهنگی در 10 نقطه از شهر فردیس سرای محله ایجاد می شود که از جمله فعالیت سرای محله ها، گسترش و توجه به موضوع کتاب و کتابخوانی است.
مسئول امور کتابخانه های عمومی شهرستان فردیس نیز گفت: در آیین جشن گلریزان خیرین مبلغ 500 میلیون ریال به توسعه کتابخانه های این شهرستان کمک کردند.
گلشن شیرمحمدی افزود: این شهرستان با جمعیت حدود 600 هزارنفر دارای 9 باب کتابخانه شامل 4 کتابخانه عمومی و نهادی و5 کتابخانه مشارکتی است.
وی با اشاره به کثرت جمعیت و محدودیت مکان های مطالعه گفت: این شهرستان به حدود 40 هزار متر مربع فضای جدید کتابخانه ای نیاز دارد.
شیرمحمدی با بیان اینکه ساخت 4 باب کتابخانه فردیس به 20 سال پیش بر می گردد، افزود: برای تامین نیاز فرهنگی منطقه باید10 باب کتابخانه جدید در آن ساخته شود.
6155/7413
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.