به گزارش ایرنا، حسن قشقاوی در سخنرانی روز جهانی قدس شهرستان کرج که در مصلای بزرگ نماز جمعه این شهرستان برگزار شد، افزود: در این کشورها گروه های مختلف مردم همچون مسیحی ها، علوی ها، سنی ها، ارامنه، مارونی ها و شیعیان با مسالمت در کنار هم زندگی می کردند و هیچ آثاری از اختلاف در بین آنان نبود، ولی آنجا که دیدند بقای این رژیم به خطر افتاده و مردمش علیه توطئه های اسرائیل وارد می شوند، آن ها را به جان هم انداختند زیرا بقای این رژیم با اختلاف میسر می شود.
وی تصریح کرد: وقتی احساس خطر کردند، اختلاف ایجاد کردند و گسل های قومی را فعال کردند و ملت های متحد را به جان هم انداختند زیرا استضعاف ملت ها با وجود فرعونیان انجام می شود، همانطور که فرعون ملت خود را مستضعف کرد.
وی در ادامه اسراییل و آمریکا را فرعون زمان دانست و در خصوص مشابهت اقدام آنان با فرعون، گفت: یکی از طولانی ترین قصص قرآن کریم داستان موسی (ع) و نبرد این پیامبر الهی با مثلث زر، زور و تزویر در آن زمان است.
قشقاوی بیان داشت: در بیش از 35 قسمت از قرآن در صور و آیات عدیده بحث تفضیلی موسی کلیم الله (ع) بیان شد و فرعون به عنوان چهره مستکبر و مستبد که ادعای اولوهیت داشت و سمبل استکبار جهانی آن زمان بود همانطور که امروز صهیونیست بین الملل و آمریکا نمونه بارز آن هستند.
وی افزود: قرآن شیوه استکبار جهانی و صهیونیست را در قالب داستان فرعون بیان می کند که فرعون می خواست بر زمین برتری بیابد.
مشاور عالی وزیر امور خارجه با بیان چگونگی شیوه های فرعون برای استیلا و برتری جویی، تصریح کرد: اولین خط استکبار جهانی و صهیونیسم بین الملل که قرآن در شکل و قالب فرعون بیان می کند، ایجاد اختلاف در جامعه است، به طوریکه صهیونیسم جهانی همچون فرعون برای استیلا بر جهان، جهان را گروه گروه کرده و تمام گسل های اختلافی همچون گسل های قومی، مذهبی و نژادی را فعال می کند.
قشقاوی در ادامه نماد اصلی جعلی بودن رژیم صهیونیستی را نداشتن مرز مشخص دانست و افزود: هر کشوری باید مرزی مشخص داشته باشد در حالیکه مرز این کشور با سوریه، لبنان و کرانه های باختری کجاست و یا اینکه پایتخت این کشور کجاست.
وی تصریح کرد: اگر پایتخت این کشور تل آویو است، پس چرا آمریکا سفارت خود را به بیت المقدس انتقال داده و در حالیکه سازمان ملل با انتقال پایتخت این کشور به بیت المقدس مخالف است، ولی آنان این کار را انجام می دهند.
مشاورعالی وزیر خارجه با بیان اینکه منطقه خاورمیانه و غرب آسیا متشکل از کشورهای دارای تمدن، دانشمند، نفت، انرژی دانست و گفت: اکنون فرعونیان زمان این منطقه را به چه روزی انداخته اند، شگرد فرعون ایجاد همین اختلافات و درگیری ها است.
وی گفت: امروز دانمشندان ما را ترور فیزیکی و شخصیتی می کنند، رسانه های رژیم صهیونیستی، نیروهای انقلاب، چهره منور امام و ولی فقیه زمان را مخدوش کرده و با انواع شایعات نیروی نظامی انقلاب و قاسم سلیمانی ها را ترور شخصیتی می کنند.
قشقاوی گفت: رژیم هایی که در منطقه در پنهان و آشکار با این رژیم هستند، با هر تزویری همچون تزریق پول و انواع تبلیغات می خواهند حیات ننگین این رژیم غاصب را تداوم بخشند.
وی ادامه داد: این شگرد مفسدین است و قرآن کریم وعده می دهد که روزگار بدین شکل باقی نمی ماند و رژیم صهیونیستی نیز با توطئه هایش به این شکل باقی نخواهد ماند.
مشاور عالی وزیر امور خارجه در خصوص برخورد دوگانه و گزینشی آمریکا در جهان، گفت: در سال 54 زمانی که هنوز رژیم طاغوت بر کشور استیلا داشت، شاه با مقامات مصر پیشنهادی به سازمان ملل دادند که منطقه غرب آسیا و خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای شود، ولی آمریکا و برخی دولت های غربی مخالفت کردند زیرا حق اسرائیل را داشتن سلاح هسته ای می دانستند.
وی افزود: زمانی که می گویند تمام کشورها که اقدام به فعالیت های هسته ای می کنند باید مورد بازرسی قرار گیرند ولی این بازرسی ها را برای اسراییل قائل نیستند. کوچکترین اتفاقی در کشورهای دیگر رخ دهد، آن را بزرگ می کنند، اما کشتار همه روزه ملت مظلوم فلسطین و کشتن 160 انسان را خلاف قاعده بین الملل ندانسته و از آن دفاع می کنند.
وی تاکید کرد: راه مقابله با فرعون زمان اتحاد است، زیر سایه رهبری همه باید برادر و همدل باشیم. باید با کار بیشتر خود را از استضعاف بیرون بیاوریم و برای رسیدن به این هدف باید قدر نیروها و جوانان انقلابی و سرمایه های خود را که سرمایه ملی ما هستند، بدانیم.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.