دکتر مهرداد بابایی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت:2عملیات نجات بخش به منظور انتقال مرد جوان 37 ساله با مشکل حمله حاد قلبی و خانم 42 ساله با مشکل ضربه مغزی از منطقه دیزین در روزهای 13 و 14 خرداد در شرایطی صورت گرفت که بدلیل یکطرفه بودن جاده چالوس انتقال زمینی بوسیله آمبولانس های اورژانس115 تقریبا غیر ممکن بود.
وی ادامه داد: به ناچار با صرف زمان بسیار طولانی بیماران باید به چالوس منتقل می شدند در نتیجه علیرغم عدم وجود محل ایمن و استاندارد جهت فرود بالگرد در انتهای محدوده استان البرز و با توجه به شرایط خاص بیماران و نیاز مبرم به انتقال سریع و درمان آنها ، هماهنگی های لازم صورت گرفت و هر2 بیمار در محلی نزدیک به دو راهی دیزین به بالگرد اورژانس هوایی تحویل و در کمترین زمان ممکن به مرکز درمانی منتقل شدند.
بابایی گفت:همچنین عصر، دوشنبه 14 خرداد ماه ، پس از تحویل خانم با مشکل ضربه مغزی به بیمارستان ، همزمان با غروب آفتاب حادثه سقوط یک موتور سوار به دره ای واقع در جاده برغان، حوالی مجتمع تفریحی عسل به اورژانس 115 البرز اعلام شدکه بلافاصله نزدیکترین آمبولانس منطقه به محل وقوع حادثه اعزام شد.
این مسئول افزود: با تلاش ویژه تکنسین های اعزامی اورژانس، فرد مصدوم که مرد جوان 25 ساله با مشکل کاهش هوشیاری و صدمات شدید وارده به قفسه سینه بود، توسط تکنسین های اورژانس با توجه به در اختیار نداشتن تجهیزات نجات در شرایط سخت و با همکاری نیروهای مردمی حاضر در محل از دره خارج شد.
بابایی اظهار داشت: ترافیک سنگین این محور و وضعیت مصدوم انتقال هوایی را ایجاب می کرد که با نزدیک شدن به غروب آفتاب، ساعت 19:33با درایت تیم پرواز بالگرد اورژانس به سمت محل وقوع حادثه پرواز کرده و مصدوم را در یک منطقه صعب العبور تحویل گرفت و طی مدت 10 دقیقه به بیمارستان البرز منتقل کرد.
وی گفت: مصدوم بلافاصله پس از ورود به بیمارستان تحت عمل جراحی و درمان قرار گرفت.
از اسفند ماه 95 اورژانس البرز مجهز به یک فروند بالگرد امداد هوایی شد که طی این مدت با انجام ماموریت های متعدد جان چندین مصدوم و بیمار نجات یافته است.
در زمان پیک ترافیک در برخی جاده های البرز به خصوص جاده کرج- چالوس و در هنگام بروز حوادث مختلف امکان تردد خودروهای امدادی وجود ندارد که در این مواقع با بکار گیری اورژانس هوایی خدمات مناسب و به موقع به مصدومان و بیماران استان ارائه می شود.
7410/1535
انتهای پیام
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.