سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج از تکمیل عملیات احداث یکی از بزرگترین و مهمترین طرح‌های عمرانی شهر کرج و استان البرز، بزرگراه شمالی، تا پایان سال 99 خبر داد.

به گزارش ایلنا، عسگر نصیری، گفت: رشد متوسط جمعیت در کرج سالانه 3 درصد است که نسبت به دیگر شهرها رقمی بالا را به خود اختصاص داده است؛ همچنین قرارگیری در کنار تهران، دومین عاملی است که به میزان تردد در مسیر کلانشهر کرج به شدت افزوده و ضرورت احداث طرح هایی که بتواند بار سنگین ترافیک منطقه را به دوش بکشد به میزان زیادی افزایش داده است.

نصیری، ساخت بزرگراه‌شمالی را استراتژیک‌ترین پروژه استانی عنوان کرد و افزود: این طرح که در ادامه بزرگراه همت بوده و با اتصال بزرگراه‌شمالی به ادامه بزرگراه همت با طول بیش از 17.5 کیلومتر در شمال کرج احداث می شود، ارتباط شهر کرج و تهران را در کوتاه ترین مسیر ممکن و با کمترین ترافیک میسر می سازد.

سرپرست معاونت فنی و عمرانی شهرداری کرج با تاکید بر اینکه آزادراه تهران–کرج از میان تمام دروازه های ورودی–خروجی شهر تهران، دارای بیشترین حجم وسایل نقلیه سواره است، ادامه داد: البرز در میان 31 استان کشور، تنها استانی است که سهم سفرهای برون استانی آن 100 درصد است و این موضوع نشاندهنده نقش عبوری منطقه و اهمیت تقویت راه های مواصلاتی آن است.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری کرج، رفع معارضات این پروژه با هدف تسریع در اجرا در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار دارد و طبق زمان بندی اعلام شده با سرعت مناسبی در حال اجراست.

وی از تکیه بر مبانی مهندسی و برنامه ریزی حمل و نقل در احداث این طرح اشاره کرد و افزود: این طرح با توجه به مبانی حاکم بر مدل های جاذبه که از مدل های معتبر برای برآورد میزان تولید و جذب سفرهای شهری است، برنامه ریزی و اجرایی شده است.

نصیری اضافه کرد: مسیر کمربندی شمالی کرج، پس از جاده 4 حصار آغاز شده و با طی دو کیلومتر به وسیله یک پل 530 متری از روی رودخانه کرج (تاسیسات آبگیر بیلقان) عبور می کند. طرح با گذر از محدوده بام کرج به تقاطع طالقانی رسیده که با عبور از پلی به طول 600 متر به مسیر خود ادامه خواهد داد. این مسیر پس از تقاطع طالقانی و با گذر از مسیری به طول یک کیلومتر به تقاطع ارس که شامل دو رمپ و یک لوپ است، ادامه مسیر خواهد داد.

وی، به گذر از تقاطع ارس و اجرای عملیات کوه بری به طول 646 متر اشاره کرد و ادامه داد: این مسیر با سه رمپ و یک لوپ به یک تقاطع روگذر در محدوده انرژی اتمی به طول تقریبی 249 متر متصل می شود. تقاطع بعدی (تقاطع شهرداری) است که با عبور از پل های روگذر و زیرگذر به پلی به طول 249 متر (روی دره آتشگاه) که پس از پل، دره آتشگاه به وسیله سه پل زیرگذر و یک رمپ و سه لوپ با بزرگراه شمالی – جنوبی کرج تلاقی خواهد داشت که اغلب از اراضی باغستان کرج عبور می کند.

نصیری گفت: پس از این تقاطع و با طی مسیر دو کیلومتری به تقاطع خوارزمی می‌رسیم که شامل چهار رمپ و لوپ و یک پل خواهد بود. سپس مسیر از اراضی سپاه گذر کرده تا به تقاطعی غیرهمسطح در محدوده شهرک صنعتی برسد. این مسیر تا تقاطع انتهای بزرگراه‌شمالی – جنوبی ادامه می‌یابد و بعد از آن با گذر از مسیری به تقاطع انتهایی پروژه با بزرگراه کرج – قزوین در نزدیکی بهشت سکینه توسط دو پل ویژه که دارای دو لوپ است تلاقی کرده و به اتمام خواهد رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.