محمدباقر مقدسی شامگاه سه شنبه در حاشیه جشن گلریزان آزادی زندانیان استان البرز در تالار هما فردیس در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: همه ساله خیرین علاوه بر اینکه در جشن گلریزان ماه مبارک رمضان کمک های خود را برای آزادی زندانیان در البرز اختصاص می دهند، در طول سال نیز به اقدام خیرخواهانه خود ادامه می دهند.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون 350 نفر زندانی نیازمند کمک مالی در البرز وجود دارد، افزود: از این تعداد 8 نفر زن و مابقی مرد هستند که امیدوارم بتوانیم تعداد قابل توجهی از آنها را در ماه مبارک رمضان از زندان آزاد و به آغوش گررم خانواده بازگردانیم.
مقدسی گفت: سال گذشته 440 نفر زندانی با بدهی بیش از 52 میلیارد تومان از زندان آزاد شدند و امید داریم که امسال نیز بیش از این رقم مددجو از زندان آزاد شوند.
رییس ستاد دیه استان البرز با اشاره به اینکه کار ارزشمندی در خصوص دیه تصادف و بیمه حوادث در سال 95 انجام شد، گفت: زندانی بدهکار دیه مربوط به تصادف نداریم، اما تعدادی دیه کارگاهی در زندان حضور دارند که این مهم از برنامه های ستاد دیه کشور است که در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری و بررسی است.
وی با بیان اینکه حدود 30 درصد زندانیان جرایم غیرعمد از بدهکاران مهریه هستند، به خانواده ها توصیه کرد که در تعیین مهریه انتخاب معقولی داشته باشند تا با مشکل روبرو نشوند.
وی افزود: تاکنون 8 جشن گلریزان برای آزادی زندانیان غیرعمد در استان برگزار شده و 3 جشن دیگر تا پایان ماه مبارک رمضان برگزار خواهد شد.
7413/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.