به گزارش ایرنا، احمد فاضلیان روز شنبه در آیین توجیهی اساتید دعوت شده در معاونت منابع انسانی دادگستری البرز، افزود: مهترین علل اطاله دادرسی ضعف دانش قضایی است، اگر قاضی به دلیل داشتن تجربه و دانش کافی، مسیر صحیح را به موقع تشخیص دهد در صدور رای تعلل نخواهد کرد.
وی مهمترین رکن برای ارتقای یک سازمان را نیروی انسانی دارای دانش و تخصص کافی عنوان کرد و اظهار داشت: این موضوع در زمینه مباحث قضایی اهمیت دوچندان پیدا می‌کند، چرا که در این حوزه با مسائل پیچیده روبه‌رو هستیم که درک مسئله و صدور رای باید توام با دانش کافی و به‌روز باشد.
فاضلیان تغییرات اساسی و چندین باره درساختار قضایی و قوانین کشور را ناخوشایند توصیف کرد وگفت: در 4 دهه اخیر بارها شاهد تغییر در ساختار سیستم قضایی کشور بودیم، تا اینکه پس از آزمون و خطا به ساختار فعلی رسیده‌ایم که فعالیت با این سطح از تغییرات نیز نیازمند دانش‌اندوزی مداوم کارکنان است.
وی ادامه داد: باید تدابیری اتخاذ شود تا به جای تغییرات اساسی در قوانین، قانون‌های فعلی پس از رفع ایرادها و نواقص اصلاح شوند و دوباره در فرآیند آزمایش قوانین جدید قرار نگیریم.
فاضلیان گفت: در کشورهای پیشرفته تغییرات در شکل قوانین به سختی انجام می‌شود، ولی در کشور ما اینگونه نیست و شاهد هستیم که به یکباره کل یک قانون و بالطبع تمام مواد آن تغییر می‌کند.
رئیس کل دادگستری البرز با اشاره به ابلاغ قوانین آیین دادرسی و کیفری جدید در سال‌های اخیر بر لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی برای آشنایی قضات با این قوانین تاکید و گفت: سرعت در تغییر قوانین می‌تواند به افزایش خطا در صدور آرای قضایی منجر شود.
7414/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.