سرهنگ پاسدار علی ترکاشوند روز چهارشنبه درگفت وگو با خبرنگار ایرنا به نامگذاری سال 97 توسط مقام معظم رهبری با عنوان حمایت از تولید داخلی اشاره کرد و افزود: ورود هیچ کشوری در جهان وجود ندارد در بعد اقتصادی به بازارهای جهانی میسر نمی شود مگر اینکه مردم کشورش از کالاهای تولید داخل حمایت کرده باشند.
وی اظهار داشت: امروز اگر می خواهیم کشورمان پیشرفته و مترقی شود و روز به روز شاهد توفیقات بیشترو رفع بیکاری، معضلات اجتماعی و خانوادگی، فقر و تبعیض باشیم و عدالت اجتماعی در کشور جاری شود، نیازمند یک تصمیم بزرگ از سوی مردم ایران هستیم تا در برابر این تصمیم جهان در برابر ما سر تعظیم فرود بیاورد.
وی گفت: در این صورت اقتصاد ما نه از بیرون خراب می شود و نه با تحریم های کشور های بیگانه از بین می رود و نه از سوی دولت های مختلف اقتصاد ما ترمیم می شود بلکه اقتصاد کشور ما بخش عمده ای از آن مبتنی بر اراده خود مردم است و این اقتصاد از درون درست می شود و هیچکس نمی تواند آن را درست کند.
ترکاشوند به تاثیر قلم خبرنگار در جهت ایجاد روحیه نشاط، خودباوری، غیرت ملی و تعصب به کالای ملی اشاره کرد و افزود: بخش اعظمی از زیربنای تمام بدبختی ها و مشکلات یک کشور موضوع اقتصاد و اشتغال است و اگر بیکار داریم به دلیل استفاده بیش از حد از کالای خارجی است و اگر طلاق اختلاف تبعیض و... داریم تماما به این دلیل است که میزان زیادی از ارزی که برای خرید کالای خارجی از کشور خارج می شود خیلی بیش از ارزآوری کشور است.
وی بیان داشت: کشور ما متاسفانه مورد تهاجم اقتصادی بسیاری از کشورها قرار گرفته و مردم می توانند یک سرباز اقتصادی باشند که از سربازهای 8 سال جنگ تحمیلی موثرتر باشند زیرا این جنگ کمتر از تهاجم نظامی نیست.
رئیس بسیج سازندگی استان البرز با بیان اینکه کشوری مثل چین به کشور ما از سنگ پا تا ماشین واردات دارد، گفت: البرز به عنوان کوچکترین استان کشور است در حالیکه بزرگترین استان کشور از لحاظ تولید میوه های هسته دار در غرب آسیا است ولی آن را از چین وارد می کنند که این امر چیزی غیر از خیانت نیست که موجب اشاعه فقر، بیکاری، فساد و فحشا می شود.
وی با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی نیاز به عزم جدی دارد، افزود: در این میان مردم هم باید از دولت وتولیدکنندگان مطالبه گری داشته باشند و هر تولیدی را خریداری نکنند و بامطالبه گری خود به ارتقای کمی وکیفی تولیدات داخلی کمک کنند.
ترکاشوند اضافه کرد: امروز شیوه های برده داری تغییر کرده به طوریکه کشورهای استعمارگر با اشغال نظامی برده داری نمی کنند بلکه این کار را به شیوه اقتصادی و تهاجم اقتصادی انجام می دهند.
وی همچنین برده داری فکری اشاره کرد و بیان داشت: در این شکل از برده داری فکر جوانان ایرانی را از شور و نشاط دور می کنند واگر از ناسا جوانان ایرانی را بردارند دیگر حرفی برای گفتن ندارد.
ترکاشوند تاکید کرد: اگر از کالای ملی خود به خوبی حمایت کنیم جهان به احترام این قدرت و همت در مقابل ما برخواهد خواست و تعظیم خواهد کرد که باید خودمان را باور کنیم و خواستن توانستن است.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.