حسین ارزانی در حاشیه هفتمین همایش مرتع و مرتعداری کشور که روز سه شنبه در مرکز آموزشی منابع طبیعی دکتر جوانشیر کرج برگزار شد، افزود: امروز به دلیل مشکلاتی که در حوزه مراتع وجود دارد، جوانان تمایلی برای فعالیت در این بخش ندارند لذا باید به گونه ای در این بخش برنامه ریزی شود که جوانان تحصیل کرده و با تجربه به این سو بیایند.
وی با اشاره به اینکه حتی فارغ التحصیلان رشته های مختلف دانشگاهی حوزه مراتع نیز گرایشی برای انجام فعالیت در مراتع ندارند، خاطرنشان کرد: باید با استفاده از علوم نوین و تکنولوژی، انگیزه حضور و فعالیت جوانان را در این بخش بوجود آورد.
وی از مراتع به عنوان یک ثروت ملی یاد کرد و یادآورشد: برای حمایت از مراتع و بهره برداران باید برنامه داشته باشیم تا اشتغال پایدار در این حوزه شکل بگیرد.
ارزانی به ضرورت حفاظت از مراتع اشاره کرد و اظهار داشت: اولین اقدامی که برای مراقبت از مراتع کشور باید صورت بگیرد، همان افزایش سطح مشارکت مردم است.
وی اضافه کرد: افزایش دانش عمومی نسبت به اهمیت و نقش مراتع در کشور نیازمند بسیج کردن رسانه های گروهی است تا مردم به وظیفه ملی خود درمراقبت ازمراتع آگاه شوند.
رییس انجمن مرتعداری کشور در ادامه اشتغال سبز و توسعه پایدار را در بخش مرتع منوط به توجه به بخش امور مرتعداری دانست.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.