به گزارش ایرنا، سیدعبدی افتخاری روز شنبه در مجمع سالانه هیات اسکی البرز افزود: پیست بین المللی دیزین نه تنها ساکنان بومی حاشیه جاده کرج - چالوس ، بلکه مردم استان البرز و دیگر مناطق کشور از آن بهره مند شوند.
وی اضافه کرد: این مکان ورزشی، استانداردترین پیست کشور و خاورمیانه است که افزون بر مسابقات کشوری ، میزبان رقابت های بین المللی است.
افتخاری با بیان اینکه البرز قهرمانان زیادی در رشته ورزشی اسکی تربیت کرده، خاطرنشان کرد: در سال های اخیر به مقوله ی استعدادیابی این استان کمتر توجه شده که درآینده می تواند آثار منفی داشته باشد.
وی ادامه داد: بحث اشتغال ورزشکاران و قهرمانان این رشته از جمله مسائلی است که هیات اسکی استان البرز و اداره کل ورزش و جوانان آن را به صورت جدی دنبال کنند.
مدیر کل ورزش و جوانان البرز نیز گفت: البرز قطب اصلی اسکی کشور بوده و همواره قهرمانان و ملی پوشان به نامی را به این رشته معرفی کرده است.
امیر غفرانی افزود: البرز از لحاظ زیر ساخت های ورزشی با مشکلات زیادی روبرو بوده، اما مواهب
طبیعی و خدادادی در برخی رشته به کمک ورزش استان کمک کرده است.
وی اضافه کرد: پیست بین المللی دیزین به عنوان یکی از بهترین و استانداردترین پیست های کشور از جمله این مواهب ارزشمند است.
غفرانی به اهمیت بحث استعدادیابی اشاره کرد و گفت: هیات اسکی می تواند با همکاری آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت دانش آموزان در زمینه استعدادیابی فعالیت بیشتری داشته باشد.
پیست بین المللی دیزین واقع در 70 کیلومتری شمال شرقی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.
ارتفاع این پیست بین 2650 تا 3600 متر از سطح دریا قرار دارد و بهترین زمان اسکی روی برف در آن اوایل آذرماه تا اواخر اردیبهشت ماه است.
در پیست بین المللی دیزین 2 هتل ، 19 کلبه و 5 رستوران وجود دارد.
7414/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.