حسن مهرانی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: از سال 92 تا کنون یکهزار و 445 کلاس درس در البرز ساخته شده که از این تعداد به همت خیرین مدرسه ساز 635 کلاس درس احداث شده است.
وی بیان داشت: در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز این استان 21.5 میلیارد ریال تعهد کردند که تا کنون 95 درصد آن تحقق یافته است.
وی با اشاره به اینکه میزان مشارکت خیرین در البرز با توجه به مشکلات اقتصادی موجود در جامعه قابل تکریم است ،خاطرنشان کرد: همت خیرین البرزی موجب شد که این استان رتبه سوم کشوری را در بخش مشارکت ها کسب کند.
وی تصریح کرد: در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز البرز به دنبال افزایش سطح مشارکت های خیرین در ساخت کلاس های درس در این استان هستیم.
وی بیان داشت: بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز البرز، نوزدهم اردیبهشت ماه 97 در ساعت 9.30 صبح روز سه شنبه در کانون فرهنگی تربیتی شهید فهمیده کرج با حضور مسئولان کشوری ، استانی و خیرین نیک اندیش برگزار می شود.
مدیرعامل مجمع خیرین مدرسه ساز البرز با اشاره به اینکه هر ساله خیرین گام های موثری برای تامین فضای آموزشی در البرز بر می دارند، یاد آور شد: در سال 97 نیز همانند سال گذشته نیاز به مشارکت بالای این افراد درامر مقدس مدرسه سازی در ایران کوچک داریم .
مهرانی رویکرد عملکرد خیرین مدرسه ساز در سال 97 را نگاه به داشته های فضای های آموزشی در البرز دانست و خاطر نشان کرد: در نشست اخیر اعضای هیات مدیره خیرین مدرسه ساز استان نیز به این مهم تاکید شد.
وی تصریح کرد: رشد سالانه جمعیت دانش آموزی استان بیش از 12 هزار نفر است که افزایش سطح مشارکت های خیرین در ساخت کلاس های درس با هر توان مالی می تواند نقش موثری در تامین فضاهای آموزشی مورد نیاز در البرز داشته باشد.
وی اضافه کرد: به رغم پایین بودن سرانه فضای آموزشی در البرز، موفقیت دانش آموزان این استان در کسب رتبه های علمی ، هنری ، ورزشی و پژوهشی در سطح کشوری و بین المللی تحسین برانگیز است.
مهرانی در ادامه به برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان البرز در نوزدهم اردیبهشت ماه 97 پرداخت و افزود: این جشنواره با محوریت خیرین جوان برگزار می شود.
وی با بیان اینکه در بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز البرز از تعدادی از خیرین تجلیل می شود، تاکید کرد: در این جشنواره نگاه دانش آموزان به ویژه در مناطق کم برخوردار البرز به دست های مهربان و نگاه معنوی خیرین در امر مقدس مدرسه سازی است.
استان البرز 460 هزار دانش آموز دارد که فضای آموزشی در سال های گذشته متناسب با جمعیت دانش آموزی آن رشد پیدا نکرده است.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.