به گزارش ایرنا، محمد علی نجفی روز دوشنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند البرز افزود: برای مدیریت پسماند استان باید با حضور کارشناسان و متخصصان طرحی جامع تهیه و تدوین شود و دستور العمل آن نیز به تمام دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه دراین بخش البرز با ضعف مواجه است ادامه داد:باید در اسرع وقت نسبت به برنامه ریزی در این بخش اقدام کرد.
وی گفت: در6 ماه اخیر کارشناسان بسیاری برای ارائه برنامه در حوزه مدیریت پسماند مراجعه کرده اند که سازمان محیط زیست باید برنامه ها و نظرات کارشناسی را اخذ کرده و تدابیر لازم را به دستگاه ها ابلاغ کند.
نجفی خاطرنشان کرد: البرز بعنوان سی و یکمین استان کشور با چالش های متعدد و ضعف در زیرساخت ها مواجه است.
وی گفت: بر این اساس به طور جد توسعه راه ها و ایجاد اشتغال دراین استان پیگیری می شود.
استاندار البرز افزود: دراین زمینه نیز توفیقات ارزشمندی حاصل شد، بنابراین حضور میدانی در حوزه مدیریت پسماند و رسیدگی به مسائل این بخش ضروری است.
وی افزود: مسافربری شدن فرودگاه پیام و توسعه و رونق گردشگری و بوم گردی در استان البرز به جد دنبال می شود و اگر مدیریت درستی در حوزه پسماند صورت نگیرد، با مشکل مواجه خواهیم شد.
استاندار البرز با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و آماده سازی بستر اجرای این طرح اضافه کرد: مردم و مسئولان باید در کنار یکدیگر با تعامل و هم افزایی برای مدیریت پسماند اقدام کنند.
وی گفت: با توجه به رویکرد دولت مبنی بر حفاظت از محیط زیست، فضای کشور برای اجرای طرح های زیست محیطی فراهم است و باید از چنین بستری برای تدوین و اجرای طرح های کارشناسی بهره برداری کرد.
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.