منصور رحمانیان روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بررسی آخرین الگوهای پیش یابی هواشناسی حاکی از فعالیت امواج ناپایدار و نسبتا قوی سطوح میانی و همراهی آن با الگوی پرفشار سطح زمین در منطقه البرز مرکزی است.
وی ادامه داد: پیامد این وضعیت کاهش محسوس دما، رخداد متناوب رگبار باران و برف، رعد و برق، تگرگ و وزش باد شدید و لحظه ای در استان خواهد بود.
رحمانیان با اشاره به بیشینه فعالیت این سامانه تا ظهر فردا دوشنبه، گفت: بارش ها در ارتفاعات شدید تر و در بعضی ساعات به صورت رگبار و برف خواهد بود.
این مسئول،آبگرفتگی معابر شهری و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل های فصلی، رانش کوه و ریزش سنگ در دامنه های پرشیب منتهی به جاده های کوهستانی دور از انتظارنیست .
وی ادامه داد:کشاورزان و باغداران استان در مناطق مرتفع ضمن توجه به کاهش محسوس دمای نزدیک به صفر و زیر صفر درجه سانتیگراد ، تمهیدات لازم را برای کاهش خسارات ناشی از یخبندان به عمل آورند.
مدیر کل هواشناسی البرز از مردم و مسافرانی که قصد تردد از مناطق مرتفع و جاده های کوهستانی را دارندخواست، ضمن تجهیز خودرو و رعایت موارد ایمنی از توقف و برپایی چادر در مناطق یاد شده خودداری نمایند.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.