زهرا عربشاهی روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای دستیابی به این امر مهم باید درسطح خرد و کلان
برای افزایش کیفیت مطابق با استانداردها تلاش کرد.
وی ادامه داد: ارتقای سطح کیفی محصولات و کالاهای ایرانی به بهبود فضای کسب و کار در کشور کمک می کند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز گفت: هدایت و تخصیص منابع بانکی به سمت تولید، تعیین نقدینگی لازم برای مولدهای اقتصادی، جلوگیری از وارادت بی رویه نیز در حمایت از کالای ایرانی نقش موثری دارد.
عربشاهی ادامه داد: مبارزه با قاچاق کالا به عنوان پدیده مخرب اقتصاد داخلی و پیش بینی جرایم لازم دراین زمینه از دیگر نکات قابل توجه به شمارمی رود.
وی خاطرنشان کرد: همچنین امروز برای تحقق شعار سال باید بنگاه های مختلف اقتصادی کوچک، متوسط و بزرگ را به هم پیوند داد تا این بنگاه ها بتوانند زنجیره تولید مناسب درسطح ملی و منطقه ای ایجاد کنند.
برنامه ریزی برای اعطای تسهیلات از دیگر محورهای موضوعی بود که رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرزبه آن اشاره داشت و افزود: برخی از سیاست های واگذاری تسهیلات در فروش محصولات اثرات سوء می گذارد درصورتی که این تسهیلات باید با برنامه ریزی به گونه ای هدایت شوند که شتاب دهنده باشند.
وی گفت: چرخ دنده های اقتصاد را باید ابتدا با اتکاء به منابع موجود به حرکت درآورد و سپس با اعطای تسهیلات شتاب بخشید.
عربشاهی یادآورشد: ایجاد تعاونی های تولیدی و توزیعی درزمینه های مختلف فعالیت های اقتصادی شهری و روستایی می تواند همراه با فرهنگ سازی در بهبود اقتصاد موثر واقع شود.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان البرز افزود: با نوسازی و مدرنیزاسیون مولدها از جمله بخش های تولید کشاورزی می توان به افزایش کارایی در بخش کشاورزی کمک کرد.
عربشاهی اضافه کرد: برنامه ریزی برای کاهش هدر رفتن انرژی ، استفاده بهینه از منابع به ویژه منابع آبی
ازدیگر نکات قابل توجه دراین زمینه است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی البرز گفت: باید به گونه ای پیش رفت که افتخارایرانی استفاده از کالایی ایرانی باشد و دراین زمینه باید رسانه ها و فضاهای مجازی فعالیت بیشتری کنند.
وی افزود: در بخش فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان البرز از 250 پروژه ملی واستانی 90 درصد آنها را در سال گذشته انجام داده است .
عربشاهی خاطرنشان کرد: با اینکه سال گذشته ایجاد 33 هزار شغل در البرز تعهد شده بود اما با تلاش بخش دولتی و خصوصی به 53 هزار شغل انجامید.
وی افزود: استان البرز در زمینه رفع موانع تولیدی رتبه اول در کشور به لحاظ اعطای تسهیلات داشته و 770میلیارد تومان دراین زمینه پرداخت شده است.
8029/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.