به گزارش ایرنا، محرومیت زدایی و برقراری عدالت بهترین ارمغان نظام جمهوری اسلامی از آغازین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری بود و تا به امروز این هدف به عنوان یکی از مهم‌ترین اهداف انقلاب دنبال شده است.
حمایت از اقشار محروم و مستضعف جامعه و از بین بردن شکاف طبقاتی میان اقشار غنی و فقیر از دستاوردهای مهم نظام اسلامی است و می بینیم که امروز روستاها که زمانی در سایه شهرها گم شده بودند، در مسیر محرومیت زدایی قرار گرفته و با برخورداری از امکانات رفاهی و خدماتی توانسته اند در چرخه پر شتاب اقتصادی کشور برای بالندگی درسطح جهانی پیش روند.
مدیرکل امور روستایی استانداری البرز با اشاره به خدمات نظام جمهوری اسلامی به روستاها برای محرومیت زدایی از چهره آنها، گفت: روستاها در دوران پیشین از خدمات ابتدایی نیز محروم بودند اما امروز به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران خدماتی نظیر آب، برق و گاز به بیشتر روستاها ارائه شده و پس از انقلاب توجهی ویژه ای به توسعه روستایی صورت می گیرد.
وی از تحول صورت گرفته با اختصاص بخشی از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای پیشرفت خدمات رفاهی و امکانات در روستاها خبرداد و گفت: این مهم در کشور اجرایی شده و بخش قابل توجهی از اعتبارات به این مهم اختصاص یافته است.
وی در گفت و گو با ایرنا، افزود: درهمین استان البرز 30 میلیارد و 540 میلیون ریال در یک سال گذشته برای ایجاد اشتغال مستقیم و پایدار در روستاهای البرز پرداخت شده است.
قاسم پور خاطرنشان کرد: این مبلغ برای اشتغال 203 نفر پرداخت شده و 63میلیارد و 500 میلیون ریال نیز مراحل نهایی را می گذراند که در بخش های صنعتی و تولیدی است.
قاسم پور گفت: ارائه وام روستایی از طرح های مهم اشتغالزایی درسطح استان البرز است که البرز از این طرح روستایی 200 میلیارد تومان سهم دارد.
وی تاکید کرد: بنابراین توجه به روستاها که از دستاوردهای انقلاب اسلامی است امروز با گذشت هرچه بیشتر از سالیان پیروزی انقلاب اسلامی مورد توجه بیشتری قرار گرفته و امید می رود درآینده ای نه چندان دور بتوانیم هرچه بیشتر دراین مسیر گام های اساسی را برداریم.
قاسم پور گفت: انقلاب اسلامی تاثیرات بسزایی بر کشور داشت که محرومیت زدایی یکی از آنها بوده است و باید قدر مردم را دانست و با همت و برنامه ریزی بیشتر زمینه تحقق هرچه بیشتر اهداف نظام اسلامی را فراهم کرد.
در همان سال های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی با تشکیل جهاد سازندگی و همراهی جوانان انقلابی به مناطق محروم توجه شد و امروز این مناطق محروم با همراهی و همدلی هرچه بیشتر مسئولان و مردم در مسیر سازندگی و بهره مندی از خدمات رفاهی و بهداشتی بیشتر قرار گرفته اند تا با محرومیت زادیی زمینه تحقق عدالت اسلامی را فراهم کنند.
به هر روی این نظام مستحکم انقلاب اسلامی با اراده مردمی شکل گرفته و با پشتوانه و همت ملت ایران اسلامی ادامه حیات می دهد و در راه تحقق اهداف و آرمان های خود شاهد جانفشانی و ایثارگری فراوانی بوده که هیچ توطئه ای برآن اثر بخش نبوده و با برنامه ریزی هرچه بیشتر در جهت تحقق اهداف خود با همراهی مسئولان و مردم برای بالندگی بیشتر پیش خواهد رفت .
پس از سالها از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی همچنان 12 فروردین سال 58 روزی که مردم با حضور میلیونی خود در پای صندوق های رای اراده عمومی را برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی متجلی کردند می درخشد.
مردم ایران اسلامی خود را مقابل جانفشانی هایی که برای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت مسئول می دانستند با حضور در پای صندوق های رای و اری گفتن به نبود رژیم طاغوت سرنوشت خود را برای تحولات عظیم برمبنای اهداف انقلاب اسلامی رقم زدند.
هدف نهایی شعار اصلی، کلمه ی جمهوری اسلامی بود که از به هم پیوستن جمهوری و اسلامی به دست آمده است. کلمه جمهور به معنای توده یا انبوه مردم است و منظور از گنجاندن چنین کلمه ای برای نظامِ شکل گرفته ی بعد از انقلاب، اتکا داشتن و تعیین کننده بودن رأی مردم در سرنوشت خود و تمام امور اجرایی کشور می باشد و به طور کلی حکومتی را تببین می کند که برای تأمین زندگی دنیایی توده مردم متکی به مردم باشد.
نتیجه درخشان 98.2 درصدی مردم ، مطرح شدن هر گونه بحث را در شکل و نوع حکومت ایران پس از سقوط نظام شاهنشاهی 2500 ساله از میان برد و با رهبریت قاطع امام خمینی قدس سره و مجاهدت ها و کوشش های بی نظیر امت مسلمان ایران حکومت اسلامی در سرتاسر ایران استقرار یافت.
امروز ملت بزرگ ایران پس از این امتحان بزرگ درسال 57 و رشادت هایی که برای پیروزی انقلاب اسلامی داشت پس از چهل سال از این پیروزی با پشت سرگذاشتن فراز و نشیب های بسیار و ضربه هایی که دشمنان نظام اسلامی وارد کرده اند در سایه اتحاد و همدلی ملت و مسئولان توانسته در مسیر توسعه و پیشرفت هرچه بیشتر قرار گیرد.
در روز 12 فروردین نظامی متولد شد که نه تنها در ایران اسلامی بلکه در جهان اسلامیت را گسترش داد و حکومتی پایه ریزی شد که عدالت اسلامی رکن اساسی آن بود .
8029/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.