به گزارش ایرنا، حسین رضایی روز چهارشنبه در آیین رونمایی از طرح حامی (حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت جوامع محلی) که در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزار شد، افزود:
این اتحادیه به عنوان هماهنگ کننده و رابط ارتباطی میان تعاونی‌ها و مسوولان و سایر نهادهای مرتبط ایجاد شده است.
مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بیان داشت: حمایت از تعاونی‌های منابع طبیعی و آبخیزداری از سال 1392 در کشور آغاز شد که برگزاری کارگاه های آموزشی در استان های هدف، منجر به رشد چشمگیر این تعاونی ها شد.
رضایی گفت: برای استفاده از ظرفیت تعاونی‌های منابع طبیعی ایجاد اتحادیه‌های استانی ضرورت داشت و به همین منظور ایجاد این اتحادیه ها در استان ها به ویژه در استان های دارای چشم انداز ویژه منابع طبیعی مدظر قرار گرفت که تا حد زیادی محقق شده است.
وی افزود: از بدو تشکیل اتحادیه سراسری یکی از دفاتر و بخش هایی که در سازمان جنگل ها به معنای واقعی وارد حوزه اجرا شد یگان حفاظت بود به طوریکه پس از عقد تفاهم نامه بین اتحادیه سراسری و سازمان جنگل ها، طرح حامی در استان البرز به صورت پایلوت آغاز شد.
وی با بیان اینکه دومین استان بعد از البرز، خراسان شمالی در هفته منابع طبیعی این طرح را آغاز کرد، اظهار امیدواری کرد که تا پایان سال 97 طرح حامی در 50 درصد استان ها به اجرا درآید.
رضایی یکی از دغدغه های اصلی در منابع طبیعی را امر حفاظت دانست و گفت: یگان حفاظت یکی از بخش های حساس در سازمان است که نوک پیکان تمام فعالیت ها به این بخش برمی گردد زیرا مرتعدار دار، جنگل دار و بهره بردار یگان حفاظت را می بیند پس بهتر است دیگر حوزه های سازمان با این بخش همکاری داشته باشند.
وی افزود: وضعیت منابع طبیعی در کشور از حالت نقطه قرمز گذشته و با 11 هزار نیروی سازمان و 3 هزار نیروی حفاظتی امر حفاظتی مدیریت کردنش در شرایط کنونی نشدنی است و می طلبد سازمان جنگل ها که بانی و باعث بحث های مشارکتی مردم شده، از شعار دادن عبور کرده و وارد عمل در بحث مشارکت مردم و حضور در عرصه ها باشیم.
وی دومین طرح مورد اجرا توسط تعاونی های منابع طبیعی را پس از طرح حامی طرح یار طبیعت دانست که کارهای اجرایی آن در دست بررسی است.
6156/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.