مسعود مهران نیا روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: دانش آموزان البرز به منظور پاسداشت جشن باستانی چهارشنبه سوری در بیش از 2 هزار مدرسه این استان پویش نه گفتن به ترقه و پرهیز از رفتارهای خطرزا راه انداختند و قسم نامه امضاء کردند.
وی با اشاره به اینکه هر ساله درآستانه آخرین چهارشنبه سال آموزش های ایمنی و هشدار دهنده به دانش آموزان داده می شود، خاطرنشان کرد: امسال نیز دانش آموزان البرزی به یاد شهدای آتش نشان این پویش را انجام دادند.
وی یادآورشد: در این اقدام فرهنگی دانش آموزان البرزی عهد بسته اند تا هیچ وقت در چهارشنبه آخر سال از مواد محترقه ی آتش زا و خطرناک استفاده نکنند.
معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش البرز ادامه داد: نه به چهارشنبه سوزی پویشی است که امسال دانش آموزی البرزی به راه انداخته اند تا رنگ و بوی دیگری به روزهای آخر سال بدهند و از بروز حوادث تلخ در این روز که یکی از سنت های کهن ایرانیان است پیشگیری کنند.
مهران نیا تصریح کرد: دانش آموزان در این پویش تلاش کردند با اشتراک گذاشتن مطالب و عکس، نسبت به رفتارهای پر خطر و آتش بازی هایی که جز سوختگی و جراحت های شدید چیزی به دنبال ندارد به افراد در معرض آسیب هشدار دهند.
وی گفت: نگاهی به آمارهای آتش نشانی و اورژانس از سراسر کشورمان نشان می دهد که این هشدارها در گذشته تاثیر چندانی در کاهش مصدومان نداشته است لذا دانش آموزان البرزی امسال به یاد شهدای آتش نشان اقدام به این کار کردند.
وی اضافه کرد: در سال های گذشته شاهد بودیم که در چهارشنبه آخر سال چگونه ترقه های پر از باروتی که منفجر می شد، آتش هایی که شعله می گرفت، کودکان ، نوجوانان و جوانانی که دست و صورتشان می سوخت و خانه هایی که آتش می گرفت که امیدواریم امسال شاهد این حوادث تلخ نباشیم.
وی افزود: امسال دانش آموزان البرزی خیلی زودتر از ایام آخر سال پویش چهارشنبه سوری بدون مواد محترقه را آغاز کردند تا بار دیگر نه به چهارشنبه سوزی بگویند.
مهران نیا بیان داشت: دانش آموزان در این پویش تاکید کرده اند بگذارید به جای حرکات پر خطر و پر شدن شهر از بوی دود، شهر ی پر از بوی عید، شکوفه ، دید و بازدید ، آرامش و مهربانی داشته باشیم به گونه ای که چهارشنبه آخر سال 96 مان از نوع ایرانی، همراه با آرامش و مهر باشد.
استان البرز حدود 460 هزار دانش آموز دارد.
2819/1535
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.