به گزارش ایرنا، سردار ابوالفضل اسلامی روز یکشنبه در آئین گشایش دفتر خبرگزاری دفاع مقدس استان البرز افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس مهم ترین موضوع مورد پیگیری در سال جاری بود که برای ساخت این مرکز زمینی به مساحت 4.3 هکتار در ورودی استان و در پارک جهان نما که زمینی بدون درخت است اختصاص یافت.
وی با بیان اینکه کار عملیاتی این مرکز در 4 مرحله انجام می شود, اظهار داشت: بهره برداری از مرحله اول این مرکز که ساختمان اسناد است تا پایان خرداد ماه سال آینده انجام می شود.
اسلامی آغاز مرحله دوم این مرکز که شامل ساختمان اصلی موزه است در اردیبهشت ماه سال آینده با بودجه 20 میلیارد تومان اعلام کرد.
وی با بیان اینکه البرز یکی از استان های نوپای کشور است, اظهار داشت: در اجرای این پروژه استاندار, شهردار و اعضای شورا به خوبی همکاری کردند تا گوشه هایی از جبهه های حق علیه باطل را به تصویر بکشیم.
مدیر کل حفظ اثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان البرز افزود: از دیگر فعالیت های این بخش برگزاری درس آشنایی با دفاع مقدس با 145 استاد کارشناسی ارشد ودکترا در 60 دانشگاه, تدوین تاریخ شفاهی لشکر 10 سیدالشهدا (ع) و دانشنامه دفاع مقدس, تدوین زندگینامه وخاطرات سرداران و شهدای هشت سال مقدس می باشد.
وی تشکیل انجمن راویان خواهر و برادر با عضویت بیش از 200 راوی فعال و برگزاری یادواره ها از دیگر این فعالیت ها است.
وی تاکید کرد: خبرگزاری دفاع پرس(دفاع مقدس) را به منظور اطلاع رسانی فعالیت ها و ترویج فرهنگ دفاع مقدس راه اندازی کردیم.
اسلامی با بیان اینکه بسیج نشات گرفته از فرهنگ امام (ره) و دفاع مقدس است, افزود: البرزی ها افتخار می کنند شهدایی همچون شعبان نصیری ها را دارند که در 8 سال دفاع مقدس جنگیدند و سپس در دفاع از حرم به شهادت رسیدند.
وی ادامه داد: این امنیت وارامشی که اکنون در کشور به وجود امده خرج دارد که هزینه ان خون شهدایی است که در این راه ریخته شده است.
اسلامی گفت: به برکت خون شهدا امروز در این سرزمین متبرک به خون شهدا راحت زندگی می کنیم و باید قدر ان را بدانیم و این فرهنگ را به درستی انتقال دهیم.
وی با اشاره به اینکه بنیاد حفظ اثار در سراسر کشور متعلق به همه قشرها است, اظهار داشت: زیرا در 8 سال دفاع مقدس از همه اقشار حضور داشتند و به سهم خود وارد میدان شدند و جان ناقابل خود را برای حفظ دین و مملکت در طبق اخلاص گذاشتند.
وی گفت: دفاع مقدس متعلق به هیچ گروه و حزبی نبست به جز ولایت فقیه و در حوزه دفاع مقدس باید تلاش مضاعفی شود تا سر پل صراط شهدا جلوی ما رانگیرند که بعد از ان ها چه کرده ایم و ایا به وظایف خود عمل کرده ایم یا نه.
در پایان این آئین دفتر خبرگزاری دفاع مقدس استان البرز با حضور اصحاب رسانه گشایش یافت.
6156/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.