به گزارش ایرنا، عباس زارع رئیس کمیسیون برنامه وبودجه شهرداری کرج در نطق پیش از دستور چهل و هفتمین جلسه شورای شهر کرج گفت: اقدام شایسته ای برای احیای باغ سیب مهرشهر به عنوان ذخیره خوبی برای کرج صورت گرفته که با این اقدامات باغ سیب پایدار خواهد ماند.
وی با تاکید بر فعالیت بیشتر شهرداری کرج در زمینه توسعه فضای سبز گفت: به تازگی در بازدید از شهرک اصلاح بذر واقع در محمدشهر کرج متوجه شدیم که این شهرک در محدوده خدماتی کرج واقع نشده و از طرفی جمعیت زیادی در خود جای داده است .
زارع گفت: بایستی شهرداری کرج به ساکنان این منطقه خدمات لازم ارائه کند .
وی افزود: اکنون در مرحله تهیه طرح تفصیلی هستیم و به همین دلیل می توان با پیگیری لازم این محدوده را در طرح تفصیلی جدید جای داد .
این عضو شورا به ترافیک ناشی از میدان میوه و تره بار واقع در جاده محمدشهر کرج پرداخت و اظهار داشت : رفع این ‌مشکلات به صورت ویژه در دستور شهرداری قرار گیرد.
وی تاکید کرد: موضوعاتی در خصوص منفصل کردن قسمت هایی از شهر کرج و الحاق آن به فردیس به گوش می رسد که این موضوع نگرانی هایی را در پی خواهد داشت چرا که محله هایی که اصالتا کرجی بودند در این تصمیم گیری ها مورد توجه قرار دارند.
وی با تاکید براین موضوع که یکپارچگی شهر حفظ و کج سلقیگی ها در این خصوص شکل نگیرد، گفت: مردم این منطقه موافق جدا شدن از کرج نیستند و به این مساله توجه ویژه ای شود.
حسین محمدی رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج در این نشست توجه به نیازهای اساسی شهروندان به ویژه ارتقای شاخص محیط زیستی و توسعه پایدار ضروری دانست و گفت: محیط زیست ارتباط نزدیکی با سایر بخش های مدیریتی نظیر ترافیک، فرهنگی و اجتماعی دارد و تهیه سند راهبردی برای حل مشکلات محیط زیستی کلانشهر کرج الزامی است.
وی بیان داشت : برای راهبری فعالیت های محیط زیستی کلانشهر کرج ساختاری اداری باید تشکیل دهیم
و گزارشی از وضعیت موجود شهر بر اساس شاخص های توسعه پایدار باید در سند راهبردی مذکور مورد توجه قرار گیرد.
محمدی با تاکید بر لزوم تعیین میزان عقب ماندگی کلانشهر کرج نسبت به استانداردهای جهانی در خصوص موارد یاد شده، گفت: امیدواریم این موضوع هر چه سریع تر در دستور مدیریت شهری برای تدوین سند یاد شده قرار گیرد.
وی به درخواست شهرداری کرج برای خرید اقلام مورد نیاز برای طرح دوام و مدیریت بحران به میزان 4 میلیارد تومان اشاره کرد و گفت: 83 قلم کالا و سایر تجهیزات به واسطه اهمیت بالای موضوع مورد موافقت قرار گرفته شده است.
رئیس کمیسیون محیط زیست شورای اسلامی شهر کرج خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق شورای شهر اعتباری بالغ بر 4 میلیارد تومان برای جنگل کاری حریم شهر در نظر گرفته شده است.
احد رسولی رئیس کمیسیون سرمایه گذاری شورای شهر کرج به موضوع ترافیک شهری پرداخت وگفت: ترم سیستم حمل و نقل جدیدی است که در 20 سال گذشته وارد عرصه سیستم‌حمل و نقل عمومی کشور ها شده است بدین منظور و با توجه به مطالعات صورت گرفته می توان این سیستم پاک را در کرج عملیاتی کرد.
وی اظهار داشت: امکان بهره برداری از این سیستم حمل و نقل عمومی بدای تمام مردم جامعه وجود دارد
که انتظار می رود این پروژه به تصویب برسد تا سیستم حمل و نقل عمومی نوین در دستور کار مطالعاتی و اجرایی قرار گیرد.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.